Mothergunship inceleme

Doom'un rogue-like ile buluşması

2014 senesinde PC’ye, bir yıl sonra da Xbox One ve PlayStation 4’e çıkan bağımsız yapım Tower of Guns’ın arkasındaki Grip Digital ve Terrible Posture Games’in yeni oyunu çıkışını gerçekleştirdi. 17 Temmuz’da PlayStation 4, Xbox One ve PC platformları için piyasaya sürülen Mothergunship, Tower of Guns’ın bir devam oyunu niteliğinde. Bunun neden böyle olduğuna yazının ilerleyen kısımlarında değinmeye çalışacağım. Ufak bir not olarak, Mothergunship inceleme yazımız oyunun PS4 sürümü ele alınarak hazırlanmıştır.

Klişe bir hikaye

Mothergunship rogue-like ve bullet-hell (üzerinize mermilerin, roketlerin ve dahasının yağdığı oyun türü) tarzlarında bir FPS (birinci şahıs nişancı) oyunu. Özellikle crafting sistemiyle ön plana çıkan oyunun hikayesi ise uzaylıların dünyayı işgal etmesinin ardından Mavi Gezegen’i kurtarmak, yani tam bir klişe. Bir robot olduğumuz oyunda nihai amacımız, robot uzaylıların dünyayı işgal etmesinin ardından hayatta kalanların son kalesinden yola çıkarak düşman uzay gemilerini bir bir ele geçirip yok etmek. En sonunda uzaylıların ana gemisi Mothergunship’e ulaşarak bunu da ortadan kaldırmak. Bu yolculuk esnasında da irili ufaklı robot uzaylılarla savaşacağız, bölüm sonlarında da dev boss’larla mücadele edeceğiz. Oyunun rogue-like tarzında olmasından dolayı da bölümün herhangi bir aşamasında ölürsek de her şeyimizi kaybedip ana üsse geri dönüyoruz.

En özgür ve en yaratıcı crafting sistemi

Bağımsız yapım Mothergunship alıştırma kısmından sonra bizleri ana üssümüzle tanıştırıyor. Burada ana ve yan görevlerden birini seçip oyunu başlatabiliriz. Ayrıca bir robot olarak özelliklerimizi geliştirebilir ya da ekipmanlarımızla gerçekten de çok farklı silahlar inşa ederek bunları deneyebiliriz. Oyun ciddi anlamda çok serbest bir crafting sistemi sunuyor. Üç parçadan silah oluşturabiliyoruz. Gövde ve gövdenin üzerine silah mekanizması ile bu silahı güçlendirecek eklentiler. Gövdelerdeki girişler bir adet olabileceği gibi çeşitlerine göre iki, üç veya beş adet de olabiliyor. Bu girişlere yani soketlere ise silahın ateş mekanizmasını ya da güçlendirici eklentileri yerleştirebilir veya ekstra soketler elde etmek için yeni gövdeler de ekleyebiliriz. Tamamen bize kalmış. Hem sağ hem de sol elimiz için iki farklı silah yapabiliyoruz. Sağ elimizdeki silahla bir yandan bomba atıp aynı anda lazer fırlatabilir, sol elimizdeki silaha ise testere takıp düşmanları doğrayabilir ve aynı zamanda pompalı tüfek yerleştirebiliriz.

Aynı anda sadece bir ana görev mevcut olurken, yan görevler birden fazla sayıya ulaşabiliyor. Bölüm tasarımları ise rastgele bir şekilde oluşturuluyor. Tek seferde sadece bir görev seçebiliyoruz. Daha sonra yanımıza 3-5 adet silah parçası alarak göreve başlıyor. Bölümlerin ilk başlarında crafting masası ile parçaları birleştirip silahımızı bir bütün haline getirebiliyoruz. Bölüm içinde ilerledikçe robot uzaylıları öldürüp para düşürebiliyoruz ve karşımıza çıkan çok sayıdaki markette bunları harcayarak silahımızı geliştirebiliyor, daha da önemlisi baştan aşağıya değiştirebiliyoruz. Zira, oyun bizlere mevcut silahı tamamen bozup yeninden ve farklı bir şekilde inşa etme olanağı sunuyor ve karşılığında da hiçbir şekilde cezalandırmıyor. Oyunun yan görevleri ise silah parçaları toplamak için oldukça iyi bir fırsat niteliğinde.

Rogue-like Doom?

Oynanış açısından Mothergunship, Doom’a oldukça yakın. Doom kadar hızlı olmasa da yeterince akıcı denebilir. Zaten Mothergunship’i “Doom’un rogue-like ile buluşması” şeklinde tanımlarsak yanlış olmaz. Müzikleri açısından da Doom ile benzerlik gösteriyor ama onun kadar başarılı değil. Oynanış süresi ise 4 saat civarında ve bir bağımsız yapım oyun için makul sayılabilir. Fakat düşman çeşitliği açısından Mothergunship sınıfta kalıyor. Bu da bir süre sonra oyunun çok fazla tekrara düştüğü hissine kapılmanıza neden oluyor. Crafting sistemi ile bunu büyük ölçüde kıran oyun, rastgele oluşturulan bölüm tasarımlarının da yeterince birbirinden ayrışmaması nedeniyle yine bu tuzağa düşüyor. Öte yandan, Mothergunship’ın silah, bölüm ve düşman tasarımlarının Tower of Guns ile neredeyse birebir aynı olmasını da bu oyunun isim olarak farklı olsa da bir devam oyunu olduğunu gösteriyor.

PC’de çıkışıyla beraber co-op modu barındıran Mothergunship’in konsol versiyonları için ise Ağustos sonunda bu özellik eklenecek. PS4 fiyatı 74 TL olan oyun, Unreal Engine 4 motoruyla geliştirilmiş.

Özetlersek…

Humble Bundle tarafından fonlanarak hayat bulan Mothergunship, bir bağımsız yapım olmanın verdiği bütçe zorluğuna rağmen özellikle crafting sistemiyle pek çok AAA oyuna taş çıkarıyor ancak diğer yönleriyle –en başta hikayesinin temeliyle- can sıkıyor. Rogue-like seviyorum diyorsanız ve birinci şahıs nişancı oyunlarıyla aranız iyiyse şans verilebilir. Crafting manyağıyım diyorsanız burada beklemeniz bile hata, hemen atlayın ve oynayın. Bunların dışında kalıyorsanız indirim bekleyip deneyebilirsiniz.