Little Nightmares 2 inceleme

2017’de çıkışını yapmış olan Little Nightmares, Six adlı minik kızın tüyler ürpertici öyküsünü işliyordu. Little Big Planet ve Tearaway gibi oyunlarıyla bilinen Tarsier Studios imzalı oyun ürkütücü ve çoğunlukla rahatsız edici yapısıyla akıllarda yer edinmişti. Bandai Namco tarafından dağıtımı yapılan oyun çocukluk kabuslarımızdan fırlamış görsellerle ve gerilimi sürekli en tepede tutan ses tasarımıyla bize gündüz vakti ufak kabuslar gördürmek için elinden geleni ardına koymuyordu. Sitemizdeki incelemelerinde de bol övgüyle bahsettiğimiz oyun kalbimizde özel bir yere sahip. Aradan geçen dört yılın ardından serinin ikinci oyunu huzurlarınızda. Little Nightmares 2 inceleme yazımızda yeniden kabuslarla dolu bir yolculuğa çıkıyoruz.

Mono, Bir Garip Oğlan

Little Nightmares 2, yine küçük ancak yeni bir karakterin kontrolünü bizlere bırakıyor: Kafasına geçirmiş olduğu kesekağıdından bozma maskesi, havalı paltosu ve çıplak ayaklarıyla gizemli bir oğlan çocuğu olan Mono. İlk oyundaki gibi hiç bir açıklama olmadan bir anda başladığımız oyunda ormanlık bir alanda maceramıza başlıyoruz. Ürpertici, tekinsiz ve tuzaklarla dolu ormanda bir süre ilerledikten sonra ulaştığımız bir kabinde ilk oyunun ana karakteri Six ile karşılaşıyoruz ve ikili kısa bir süre sonra peşlerine düşen kötülüklerden beraber mücadele ederek kurtulmaya karar veriyor… ya da mecbur kalıyor? Kim bilir?

Mono ve Six oyunun başından sonuna çeşitli bulmacalar ve engelleri yardımlaşarak aşacak. Orman bölümünün ardından ilginç bir şekilde çocuklar için ya çok sıkıcı ya da korkutucu olarak görülen Okul ve Hastane gibi bölümlere yer verilmiş. Her bölümde bir yetişkin boss karakter ve bölüme özgü ara tehditler bulunuyor. Örneğin okulda zorba öğrenciler size zor anlar yaşatırken hastanede ise hastalar size bolca rahatsız edecek. Tarsier Studios ikinci oyuna belli bir düzeyde yenilik katmak için gayret etmiş. Bunu özellikle mücadeles ekanslarında görmekteyiz. Detaylarına yazının devamında değineceğim.

Hayatta Kalma Kılavuzu

Oldukça rahatsız edici ve karanlık bir şekilde tasvir edilmiş bölümlerden “kaçışımızda” ufak platform bulmacalarını çözmemiz gerekiyor. Tuzaklardan kurtulmak, gideceğimiz yolu bulmak, kilitli kapılar için anahtar bulmak ve en önemlisi de mekanın korkunç sakinlerinden uzak durmak… İki boyutlu bir düzlemde geçiyor gibi gözüken oyunda sağa ve sola hareketin yanında aslında kameraya doğru veya tam ters yönde gidebilme olanağı da mevcut. Yani tam olarak bir 2D düzlemden ziyade yapımcı firmanın geçmişte emek verdiği LittleBigPlanet benzeri bir oynanış söz konusu. Hareket dışında, basılı tutarak koşmamızı sağlayan bir tuş, zıplama tuşu, bir şeylerin altına veya havalandırma deliklerine girebilmek için eğilme tuşu, tutunma/tutma tuşu ve bir de karanlıkta önümüzü için fenerimizi açmamızı sağlayan bir tuş bulunuyor (bu tuş bazı bölümlerde farklı özel nesneleri kullanmak için de kullanılıyor).

Özellikle tutma/tutunma tuşu önceki oyundaki kadar önemli. Büyük bir boşluktan atlamak için koşma tuşuna basılı tutuyoruz, ardından zıplama tuşuna basıyoruz ve karşı tarafa tutunmak için tutunma tuşuna basılı tutmamız gerekiyor. Yani, zıplamakla iş bitmiyor. Bu tutunma tuşu, yine basılı tutarak belirli yerlere tırmanmamızı veya çevredeki objeleri yerden alıp taşımamızı sağlıyor. Ayrıca, örneğin boyumuzun yetmediği bir asansör düğmesine basabilmek için yerden aldığımız bir ayakkabıyı veya oyuncağı zıplama tuşuna basarak bu düğmeye doğru fırlatabiliyoruz. Bunlar ilk oyunla tamamen aynıyken ikinci oyuna özel yeni bir eylemimiz daha var: mücadele! Artık iri düşmanlarınımızın yanısıra kendi boyumuzda düşmanlar da var, örneği okul bölümündeki seramik kafalı zorba öğrenciler, ya da hastane bölümündeki kesik eller gibi… Mono balta, ingiliz anahtarı gibi nesnelerle kendini bu düşmanlara karşı savunabiliyor. Bu tür mücadele kısımları oyunda çok yaygın değil ama yerinde kullanılarak size taze bir deneyim yaşatıyor. Mücadele haricinde bazı kapıları yine bu şekilde parçalayıp kendinize bir yol açabiliyorsunuz.

Karanlık, Daha Karanlık, Daha da Karanlık…

İlk Little Nightmares yer yer hayran bırakan, yer ye irkilmenize neden olan bir atmosphere sahipti.
Özellikle Japon animasyon stüdyosu Ghibli’nin Spirited Away (Ruhların Kaçışı) filminden büyük esintiler hissettiryordu – Onun çok daha karanlık ve sapkın bir versiyonu diyebiliriz. Zaman zaman ürpertse de korku ön planda değildi. Little Nightmares 2 de ilk oyun kadar harika bir sanat tasarımına sahip. Ancak karanlık tema ve barındırdığı rahatsızlık konusunda ilk oyunun çok daha önüne geçmeye başarmış. Belirli kısımlarda yaşadığım gerilimi ne ilk oyunda ne de sonradan çıkan indirilebilir içeriklerinde yaşamadım. Olayların gidişatı zaman zaman o kadar tahmin edilemez ve karanlık bir hal aldı ki finale kadar sizi hem merak ettiriyor hem de diken üstünde tutuyor.

Little Nightmares 2’nin ilk oyunla paylaştığı bir diğer nokta ise gizem teması. Öykü ilk oyunu bitirenler için bile oldukça kafa karıştırıcı bir şekilde gelişiyor. Six’in sırrını tam olarak bilmiyoruz ve bu sefer yanında ondan da tuhaf ve geçmişi belirsiz bir karakterimiz olan Mono var. Pekiyi bu oyunda sorularımız cevaplanıyor mu? Six’in sırrını öğreniyor muyuz? Mono da kimin nesi? Yüzünü neden gizliyor? Bu kaçışın bir anlamı var mı? Hatta ve hatta… Little Nightmares 2 bir devam oyunu mu, yoksa her şeyin başlangıcı mı? Spoiler vermeden diyebileceğim tek şey, bazı sorularımız cevaplanıyor, bazılarının üstüne ise yeni sorular ekleniyor.

Performans Meselesi

Oyunumuz Switch, PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S, yani şu an güncel olan her türlü sisteme çıkış yapmış durumda. Bu kadar geniş bir skalada çıkınca tabii ki her platformda ayrı bir performans sergilemekte.

Öncelikle PC tarafı için gereken minimum ve önerilen system gereksinimlerine göz atalım:
Minimum:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10
İşlemci: Intel Core i5-2300 | AMD FX-4350
Bellek: 4 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 570, 1 GB | AMD Radeon HD 7850, 2 GB
DirectX: Sürüm 11

Önerilen:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10
İşlemci: Intel Core i7-3770 | AMD FX-8350
Bellek: 4 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 760, 2 GB | AMD Radeon HD 7870, 2 GB
DirectX: Sürüm 11

Gereksinimlerden de anlaşılacağı üzere Little Nightmares 2 çok talepkar bir oyun değil. Oldukça eski sistemlerde bile akıcı bir performans yakalamanız mümkün. Steam üzerinden oyunun demosunu indirerek kendiniz de test edebilirsiniz.

Konsol tarafında ise durumlar şöyle;

Standart PlayStation 4: 1080P – 30fps kare tazeleme hızı
PlaySation 4 Pro: 1620P (4K’nın %75’i) çözünürlük – 60fps kare tazeleme
PlayStation 5: Oyunun PlayStation 4 üzerinde alanlar ileri bir tarihte yayınlacak yükseltme yamasına ücretsiz erişecek. Detaylar geldiğinde paylaşacağız.

PlayStation 5 gibi Series X de ileride benzer bir güncelleme alacak.

Nintendo Switch: 720P – 30 fps

Kabuslarda Buluşalım

Little Nightmares 2 seriyi şanıyla devam ettiren, ana yapıyı çok bozmadan ufak tefek yenilikler eklemiş olan bir yapım. Oyunun geçtiği dünya hakkında biraz daha bilgi sahibi olurken bir o kadar daha da kafamızı karıştırmasını da yazdık bir kenara…  Özellikle oyunu tamamladığınızda sizi derin duygulara sürükleyecek. Son olarak ufak bir tüyo: Eğer bölümlerde gizli tüm statik çocukları bulursanız finalin sonrasında iki oyunun birbiri ile bağlantısı konusuna ışık tutan ufak bir sahne daha var, uğraştığınıza değecek.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz