Final Fantasy XV – inceleme

İğneyi kendimize çuvaldızı Noctis’e batıralım…

Oyunun geneliyle çok başarılı olduğu su götürmez bir gerçek, ancak noksanları da yok değil. Yazımızın bu bölümünde biraz bunları irdeleyeceğim. İlk olarak kontrol şemasından biraz dem vurmak istiyorum. Savaşlarda geneliyle rahatsız edici değil, ancak … sevgili Square-Enix oyun tasarımcıları, neden saldırı ile koşma aynı tuşta? Nadiren de olsa koşmak yerine yanınızdaki arkadaşlarınıza vuruyor ve azar işitiyorsunuz. Hele zıplama ile onay tuşunun aynı olması durumu var ki en büyük komedi burada başlıyor. Açık alanda bir eşya gördünüz ve ona doğru koştunuz, yanına geldiniz ve almak istiyorsunuz, o sırada biraz bile hareket ettiyseniz eşyayı almak yerine karakteriniz hopluyor. Aynı durumu chocobonuza binmeye çalışırken de yaşayabiliyorsunuz. Ne kadar dikkatli ve sakin oynarsanız oynayın bu durum mutlaka en az bir kez başınıza gelecektir. Çok eleştirilebilecek bir konu olmasa da bahsetmezsem olmazdı. Her ne kadar aynı şeyi dillendirmek istemesem de, önceki sayfada detaylı olarak değindiğim büyü ve summon sistemi de keşke daha farklı bir sisteme oturtulsaymış, oyunu oynarken aklımdan çok geçen bir düşünce oldu. Ara sıra ufak tefek buglar oluşabiliyor bu arada, 1-2 kez savaş sırasında düşmanların hareket etmekten vazgeçtiğine şahit oldum, bir kez aracımdaki müzik çalar çalışmamaya başladı ve bir kez de araçtan inerken birden bire kendimi alakasız bir alanda buluverdim. İnternette Noctis’in kolunun bacağının kaybolması gibi daha ekstrem buglar gözüme çarptı ama şahsen başıma gelmedi. Eminim Square-Enix bunları zaman içinde çıkaracağı yamalarla düzeltecektir. Eleştirmek için sona sakladığım konu ise hikaye. Elimizde iyi ama çok derin işlenememiş bir hikaye var maalesef. Bunda oyunun yapım süreci boyunca bir kaç kez silbaştan yapılmasının payı elbet vardır. Ancak hikaye biraz yüzeysel ilerliyor ve bazı bölümler bir rol yapma oyunu için cidden çok kısa sürebiliyor. Şahsen bu tür oyunları dünyasının keyfini çıkararak, detayları keşfederek, yan görevleri pas geçmeyerek oynayan biriyim. Ancak bunları umursamayan bir oyuncu içn oyun 20-30 saat arasında sona erdirilebilecek kadar kısa maalesef. Square-Enix gelecekte getireceği 3 DLC hikaye modu ve yakın dönem duyurduğu ücretsiz güncelleme ile yeni karakter ve ara sahneler, hatta oyunun bölümlerinden birinde radikal değişiklikler yapacakmış. Ne derece etkili olacaklarını merak etmekle beraber oyunun şu anki haliiyle bile eğer yan görevler, avlar ve gizli zindanlar gibi detaylarıyla uğraşırsanız 100 saatin üzerinde bir ömrü olduğunu da belirtmeliyim.

Yeni Başlayanlar için Birkaç Tavsiye

  • Dövüş mekaniklerini tam olarak kavramak için mutlaka tutorialı oynayın.
  • Yeterli AP’yi topladıktan sonra Ascension menüsünden Ignis’in Regroup yeteneğini EN KISA SÜREDE aktif hale getirin. Ekibi bir araya toplayan ve iyileştiren bu harika yetenek çok ama çok işinize yarayacak.
  • Oyunda yeteneklerinizi geliştirmek için AP’ye ihtiyaç duyacaksınız ve çok yüksek miktarda AP isteyen yetenekler mevcut. Hızlı AP kazanmak için Regalia ve Chocobo ile gezindikçe AP veren yetenekleri aktif hale getirmeyi unutmayın (Roadrunning ve Chocobump). Oyunun dünyası çok büyük ve bu ikisi ile çok sık seyahat edeceksiniz. Bu da seyahat sırasında bol bol AP kazanacağınız anlamına geliyor. Balık tutmak hoşunuza giderse Angler Action yeteneğini de açın. Bu şekilde her tuttuğunuz balık size bir AP kazandıracak. Ayrıca Warp Strike ve ikili saldırılarla düşmana son vuruşu yaparsanız da bir AP kazanıyorsunuz.
  • Oyundaki iyileştirme eşyaları oldukça pahalı, o nedenle özellikle ekibin en kolay dayak yiyen elemanı Prompto için First Aid adlı yeteneği edinmeyi de ihmal etmeyin.
  • Canavarlardan düşen eşyaların tamamını satmayın. Bazıları silahlarınızı geliştirmek için kullanılabiliyor. Ayrıca bu eşyaları büyülerinizi çok kuvvetli ve daha çok kullanılabilir hale getirmek için harcayabilirsiniz. Oyunda sık sık parasız kalacaksınız ancak bu durumu av görevlerinden kazanacağınız ödül parası ile düzeltmeye çalışın.
  • Oyunda sadece dinlendiğiniz zaman (ve bölümler arası geçişlerde) seviye atlıyorsunuz. Dinlenmek için kamp yapma ve otellerde kalma opsiyonunuz mevcut. Kampta Ignis’in yapabileceği yemekleri yiyebilirken otellerde kalırsanız bonus tecrübe alıyorsunuz. Hızlı seviye atlamak için otel opsiyonunu değerlendirin (2x ve 3x tecrübe veren oteller mevcut)
  • Özellikle oyunun başlarında geceyarısından sonra dışarıda olmamaya dikkat edin. Eod’un şeytani yaratıkları, Daemon’lar bu vakitten sonra ortaya çıkıyor ve size çok zorluk çıkartabilirler.

 

Kapanış
Final Fantasy XV serinin en geniş kitleye hitap eden oyunu olmayı başarmış; bünyesinde harika detaylar ve bol bol eğlence barındıran bir yapım olmuş. Açılışta yazan “ A Final Fantasy For Fans and First Timers” (Hayranlar ve ilk kez başlayanlar için bir Final Fantasy) iddiasının da sonuna kadar arkasında durmuş. 10 yıllık bekleyişimize değen Final Fantasy XV Asya’dan çıkan bugüne kadar gelmiş geçmiş en başarılı rol yapma oyunu. PlayStation 4 veya Xbox One sahibi olan, rol yapma oyunu seven oyuncular mutlaka kütüphanelerine eklemeli.

1
2
3
4
GENEL BAKIŞ
Oynanış
9
Görseller
9.5
Ses / Müzik
9.5
Hikaye / Sunum
8
Eğlence Faktörü
10
Önceki İçerikChristopher Nolan’ın yeni filmi Dunkirk’in ilk fragmanı yayınlandı!
Sonraki İçerikAssassin’s Creed filminin TV reklamı yayınlandı
Başlat Tuşu'nun genel yayın yönetmeni. 1984 doğumlu. Sırasıyla İngilizce Öğretmenliği, Resim ve Animasyon bölümlerinde eğitim görmüş bir yazar / çizer / animatör. Siteye katkıları dışında çizgiroman, canlandırma ve sinematografi üzerine çalışmalar yapar. Çocukluğundan bu yana video oyunları onun için hobiden de öte bir tutku olmuştur.
final-fantasy-xv-incelemeBazı noksanlarına rağmen harika bir JRPG olarak huzurlarımıza çıkan Final Fantasy XV, konsol oyuncularının mutlaka arşivlerine eklemesi gereken bir yapım. Square-Enix bir sonraki Final Fantasy için umarım bizi 10 yıl daha bekletmez :)

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz