Taiko no Tatsujin Rhythmic Adventure Pack inceleme

2001 yılında çıkışını yapan Taiko no Tatsujin, konsollar ve arcade sistemler için geliştirilmiş eğlenceli bir ritim oyunu. Geleneksel Japon savaş davulu Taiko’dan esinlenilen oyun iki adet bagetle oynanıyor. Gamepad’inizdeki tuşlar ile ya da direkt baget / davul aparatı ile oynanabilen oyunda popular kültürden klasiklere pek çok parçaya ritim tutuyorsunuz. 20 yıllık geçmişinde çok sayıda oyun ile karşımıza çıkan Taiko no Tatsujin, bir dönem de ritim türünün yanına rol yapma mekanikleri ekleyerek karşımıza çıkmıştı. Aslen Nintendo 3DS için çıkan iki oyunun HD derlemesi olan Taiko no Tatsujin Rhythmic Adventure Pack inceleme yazımızda ritim tutarak dünyayı kurtaracağız.

 

Vurdum Davula Koyuldum Yola…

Japonya dışına ilk kez Rhythmic Adventure Pack ile çıkış yapan oyunlarımız serinin maskotları Don ile Katsu’nun zaman ve boyut yolculuklarını anlatıyor. Her iki oyun tür olarak rol yapma oyununa evrilmiş olsa da ritim oyunu mekaniklerini de korumaya devam ediyor. Hikaye örgüsü, keşif, loot, seviye atlama gibi çok sayıda unsur oyunun rol yapma kısmını doldururken, savaş sahnelerinde ise ritim mekanikleri devreye giriyor. Her savaşta bir parça çalıyor ve ritim tutarak düşmana zarar veriyor ve HP değerlerini sıfırlayarak savaşı kazanıyorsunuz. İşin eğlenceli kısımlarından biri de savaşlarda yendiğiniz canavarları da takımınıza alabilmeniz. Rhythmic Adventure Pack’te 250’nin üzerinde canavar ve 130 kadar parça keşfedilmeyi bekliyor.

 

Görsel olarak tıpkı klasik Taiko no Tatsujin stilinde sevimli ve yalın tasarımlar kullanılmış. Oyunların süreleri 8-10 saat arası değişiyor. Yani paket size toplamda 20 saat kadar bir oyun deneyimi sunuyor. Rol yapma oyunu standartlarına göre kısa bulunabilir ancak hikaye anlatımı da görseller kadar yalın olduğu için uzunluğun en tahammül edilebilir ölçekte tutulmuş diyebiliriz. Hikaye modunu tükettikten sonra standart ritim oyunu modunda istediğiniz şarkıyı seçerek oynayabilirsiniz.  Ancak burada iki noksan dikkatimi çekti. Pakette yer alan 130 parça iki oyuna dağılmış durumda ve maalesef tüm şarkılara tek bir moddan ulaşamıyorsunuz. Paketin tek bir oyun gibi işlediğini hesaba katarsak kolaylıkla ayarlanabilir bir şey pas geçilmiş gibi bir his vermekte. Bir diğer ve daha affedilmez bulduğum problem ise davul aparatınızın hikaye modunda çalışmaması. Nintendo Switch’te bu aparatı kullanabileceğiniz sadece iki oyundan biri bu paket, diğeri de Drum’n’Fun. 20 saatlik hikaye modunda bu apartı kullanamayacak olmak aparatı satın alan oyuncu için haksızlık.

 

 

…HP’im Bitti Verdim Mola

Performans tarafına gelirsek… Genel olarak özel bir şey yapılmamış, daha çok Switch’in gücünü kullanarak olması gereken hale gelmiş diyebiliriz.  3DS’in 400×240 piksellik görüntü performansına karşılık Switch elde 1280 x 720, TV’de ise 1920×1080 görüntü verebiliyor ve gerek yükleme süreleri, gerekse frame rate konusunda sıkıntısız. Yine cihaz değişimine bağlı olarak Switch’ten ya da TV’nizden çok daha kaliteli ses alarak oyundaki parçaları dinleyebiliyorsunuz. Ama anlayacağınız üzere asıl fark oyundan ziyade oynandığı konsol ile alakalı. İçerikte bir değişiklik ya da geliştirme yok. Joycon’lar ile motion control kullanarak da oynamanız mümkün, ancak davul aparatı kadar randımanlı bir oynanış sunamıyorlar maalesef. Önceki paragrafta yazdığım üzere davul da zaten hikaye modunda kullanılamıyor…


 

Özetle oyun hakkında derinlemesine aktarılabilecek bir şey yok. İyi bir ritim oyunu serisinin rol yapma mekanikleri katılarak, ancak çıkarılığı sistemin ve aksesuarlarının da her nimetinden yararlanılmadan çıkarılmış bir paket var karşımızda. Yine de batıya çıkmamış olan iki oyunu tek oyun fiyatına sunması ve Switch’e özel bir ritim oyunu olmasıyla türü sevenler için iyi bir seçim olabilir. İçeriğinde hikaye olan ritim oyunları ilginizi çekiyorsa Deemo ve Kingdom Hearts Melody of Memory’e de bir göz atın derim.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz