Oyuncular çapraz platformu önemsiyor mu?

Çapraz platform oynama özelliği, video oyun endüstrisinin inandığı kadar oyuncular için önemli olmayabilir.

- Advertisement -

Son yıllarda PlayStation, Xbox ve PC oyuncularının bir arada oynamasını sağlama yani çapraz platform oynama özelliği, video oyun basınındaki tartışmaların başında geliyor. Microsoft'un Xbox One ve PC arasında birinci parti oyunlarıyla bu özelliği desteklemesi ancak Sony'nin ise PC dışında Xbox One ve Switch ile böyle bir girişimde bulunmaması tartışmaların başlama noktası denebilir. Peki, oyuncular çapraz platformu önemsiyor mu? Yapılan bir anket ilginç sonuçlar ortaya koydu.

2017'nin son çeyreğinde Almanya, İngiltere, Fransa ve İspanya'da yapılan GameTrack anketine göre, Avrupa'daki video oyun severlerin satın alım kararlarında mevcut eğilimin bir etkisi bulunmuyor. Kısaca anket platformlar arasında bir arada oynamanın oyuncular arasında bir değer taşımadığını gözler önüne serdi.

Çapraz platform oynama özelliği, video oyun endüstrisinin inandığı kadar oyuncular için önemli olmayabilir. Gameindustry.biz'in haberine göre, geçen yılın son çeyreğinde düzenlenen GameTrack araştırması, tüketiciler arasında mevcut eğilime karşı genel farklılıklar olduğunu gösteriyor.

BÜYÜK BİR KESİM ÇAPRAZ PLATFORM DESTEĞİNİ DİKKATE ALMIYOR

Araştırmaya katılanlara, genel olarak çapraz platforma karşı düşüncüleri sorulduğunda, yüzde 58'inin mevcut eğilime yani çapraz platformun mutlaka olmasına karşı "farklı davrandığı" ortaya çıktı.

Anket sonuçlarına göre, sadece yüzde 8'lik kesim endüstrinin platformlar arasındaki engelleri kaldırarak çapraz oynama için yaptığı zorlamaya karşı "oldukça negatif" ya da "çok negatif" hissediyor. Katılımcıların yüzde 34'ü ise çapraz platform oynama için "oldukça poizitif" ya da "çok pozitif" cevabını verdi. Nihai olarak da, büyük bir çoğunluğun (yüzde 58) "negatif" veya "pozitif" tarafta yer almadığı belirtildi.

Bu sonuçlar, video oyun endüstrisinin bu konu üzerinde bölünmüş bir şekilde tavır aldığını kanıtladı ve bir o kadar da şaşırtıcı. Öyle ki, özellikle Fortnite'ın Switch'e çıkışının ardından PS4 kullanıcılarının hesabını bu platforma aktaramaması, çapraz platform tartışmalarını en yüksek seviyeye çıkardı. Bundan önce de Minecraft, Rocket League ve Ark: Survival Evolved tartışmanın odağı haline gelmişti. Tüm bu oyunlarda PS4 sahipleri Xbox One kullanıcıları ile birlikte oynayamıyor. 

KONSOL SATIN ALIMLARINI ETKİLEMİYOR

Anketteki bir diğer çarpıcı sonuç ise tüketim alışkanlıkları üzerine. GameTrack'in paylaştığı verilere göre, çapraz platform oynama özelliğinin tüketiciler konsol satın alırken sahip olduğu düşüncüleri etkilemediği sonucu ortaya çıktı. Cevap verenlerin yüzde 54'ü bir konsol satın alırken o konsolda çapraz platform desteği olup olmamasını "düşük veya yüksek seviyede umursamıyor". Yüzde 38'i "kuvvetli bir biçimde" bu desteğin yer alıp almamasını dikkate almazken, sadece yüzde 13'lük bir kesim konsol satın alırken çapraz platform desteğine göre karar veriyor.

OYUN VE SERVİS SATIŞLARI DA ETKİLENMİYOR

Benzer şekilde, konsolların çevrimiçi abonelik sistemlerini satın alırken de tüketiciler aynı davranıyor. PlayStation Plus ve Xbox Games with Gold gibi abonelik sistemlerini satın alırken o konsolun çapraz platform desteğinin olup olmadığını dikkate almayanların oranı yüzde 56 iken, bunu dikkate alanlar yüzde 13 oranında.

Aynı durum oyun satın alımlarında da geçerli. Yüzde 48 oranındaki bir kesim oyun satın alırken çapraz platform desteğine göre karar vermezken, ankete katılanların yüzde 17'si oyun satın alımlarında çapraz paltform oynama desteğini bir kriter olarak ele alıyor. Yine ankete katılanların yüzde 49'u, çapraz platform özelliğinin olmasının oyun alışkanlığını çevrimiçi oyunlara yönlendirmeyeceğini, yüzde 17'si ise bu özelliğin olması halinde daha fazla çevrimiçi oyun oynayabileceğini belirtiyor.

GAMETRACK NEDİR?

GameTrack, video oyun pazarının değişen dinamiklerini ölçmek ve izlemek için ISFE (Avrupa İnteraktif Yazılım Federasyonu) tarafından yürütülen bir izleme araştırmasıdır.

Oyuncular DLC’lere para ödemek istemiyor

2018’de Nintendo’nun Microsoft’u geçmesi bekleniyor