- Advertisement -

Serinin hayranları yeni bir oyun motoruyla yapılmış yeni bir Elder Scrolls oyununun hayalleri ile yanıp tutuşurken Bethesda bu hayalleri buruşturup çöpe atıyor. Bethesda eski oyun motorunu kullanmaya devam edecek.

Yapımcı ve yönetmen görevlerini üstlenen Todd Howard, Elder Scrolls VI ve Starfield oyunlarında da eski oyun motorlarını kullanacaklarını duyurdu.

Creation Engine ile hazırlanmış olan Skyrim pek çok fizik hatası barındırıyor. Bununla birlikte aşırı uzun bekleme süreleri gibi rahatsız edici sorunlara sahip. Aynı oyun motoru ile geliştirilmiş olan Fallout 4 ise 2015 yılı teknolojisinin meyvelerinden kendini sakınmıştı. Yine aynı oyun motoru ile geliştirilen Fallout 76 henüz çıkış yapmış olmasa da beta sürecinde çok üst düzey sıkıntılar yaşanmakta.

Creation Engine grafik, ışıklandırma, manzara üretimi gibi pek çok konuda geliştirilmiş olsa da bir fizik motoru olarak, göründüğü üzere, hala sorunlar barındırıyor. 2018 yılı ile birlikte karşımıza çıkan büyük yapımlarda bu sorunların artık en aza indirgendiğini göze aldığımızda Bethesa tarafından bu şekilde bir açıklama yapılmasını doğal karşılamak çok zor.

İki yeni iddialı oyun için aynı eski oyun motoru üzerinde ısrarcı olunmasına karşı elimizden yalnızca tek bir şey gelir. Oyun motoru üzerinde gerçekten kritik gelişmeler kaydedildiğini ummak.

İki oyun için de henüz resmi çıkış tarihleri veya platform bilgileri paylaşılmadı.