Metro Exodus | 4A Games

Game Informer, Metro Exodus ile seride yaşanacak değişimleri 10 maddede listeledi.

Mart sayısının kapağını Metro Exodus’a ayıran dergi, oyunun yapımcı stüdyosu 4A Games‘i ziyaret etti. Game Informer, bu ziyaretten edindiği deneyimleri Şubat ayı boyunca internet sitesi üzerinden paylaşacak.

4A Games’i ziyaret edip Metro Exodus’u deneyen Game Informer, “Metro Exodus ile serideki 10 değişim” başlıklı ilk makalesini yayımladı. İşte derginin yeni Metro oyununa ait gözlemleri:

1. Metrolara elveda deyin

Metro 2033 ve Last Light, Moskova’nın yeraltı metrolarında geçiyordu. Fragmanlarından da anlaşıldığı üzere, Exodus’da durum böyle değil. Artık daha açık ve geniş alanlar, yeni düşmanlar kısacası yeni bir oyun dünyası mevcut.

2. Exodus daha büyük fakat bir açık dünya oyunu değil

Game Informer’ın aktardığına göre, derginin 4A Games’i ziyareti boyunca yapımcılar oyunun açık dünya bir oynanış sunmadığının altını sıklıkla çizmişler. Lineer olarak ilerleyen bir hikaye kurgusuna sahip olan Exodus, aynı zamanda oyuncuların keşfedebileceği yan görevler de içeriyor. Bir alanı bir kez bitirip terk ettiğinizde, oraya tekrar dönmek mümkün değil. Yine de, Exodus’da yer alan geniş alanlar arasındaki geçiş etkileyici ve birbirinden farklı. Last Light’daki en geniş alan 200×100 metre iken, Exodus’da bu durum 2 kilometrekare.

3. Mermi ekonomisi artık yok

Serinin ilk iki oyunu olan 2033 ve Last Light’da mermiler para birimi görevi görüyordu. Mermiler ile yeni silahlar, geliştirmeler, ekipmanlar alınabiliyordu. Exodus’da bu geçerli olmayacak. Bunun yerine, son Fallout oyunundakine benzer şekilde oyun boyunca ilerlerken önemsiz veya değerli ıvır zıvırlar toplayabilecek, daha sonra da bunları iki kaynağa dönüştürebileceksiniz: Kimyasallar ve materyaller. Bu iki kaynak ile de yeni araçlar veya değerli eşyalar oluşturulabilecek. Öte yandan, oldukça değerli olan mermileri elde etmek için artık her bir bölgeye yerleştirilen atölyelere göz atmak gerekecek.

 

4. Dövüş/Savaş sistemi geliştirildi

Exodus ile serinin çapı genişlerken, aynı zamanda oyunun savaş mekaniklerinde de genişlemeye gitmesi kaçınılmazdı. Metro’nun klasik, esnek oynanış dinamiği – gizli ilerleme veya savaşarak öldürme- kalırken, 4A Games bunu hoş bir şekilde karmaşık hale getirmiş. Artık ölümcül ve ölümcül olmayan şekilde düşmanları gizlice yere sermek mümkün. Yere serme animasyonları da artık daha çeşitli: Kullandığınız silaha ve düşmana yaklaşma açınıza göre farklılık gösteriyor.

Bu genişlemeyle birlikte, diğer insanlara yaklaşma biçimi de farklılaşıyor. Rakip grubun bir üyesini etkisi hale getirmeniz halinde ekibin geri kalanı size karşı düşmanca davranırken, gruba karşı dostane biçimde davranmak onlarla birlikte hareket etme imkanı sağlıyor.

5. Merkeziniz artık hareket halinde

Yeraltı metrolarının gidişiyle birlikte artık çeşitli istasyonlar merkeziniz olacak, yani tek bir eviniz olmayacak. Bu yerlerde, mühimmatınızı tazeleme ve oranın sakinleri ile konuşma fırsatınız olacak. Exodus ile birlikte Aurora adlı bir tren de seriye katılacak. Oyunun yaratıcı yönetmeni Andriy Prokhorov’a göre, Autoro adlı bu lokomotif daha fazla arabanın ve insanın katılımıyla sürekli olarak bir değişim içerisinde olacak.

6. Araç kullanımı

4A Games’in Game Informer’a verdiği bilgiler arasında oyunun hikayesi boyunca araç kullanımı da yer alıyor. Oyun boyunca oyuncular çeşitli araçlar kullanabilecek fakat bunların neler olduğu henüz belli değil. Game Informer, bunlardan birinin Aurora lokomotifi olduğunu ayrıca, stüdyoyu ziyaretleri boyunca oynadıkları deneyimlere göre, ana karakter Artyom’un bir sahnede göl üzerinde bot kullandığını belirtti.

 

7. Hikaye, bir yıldan fazla süreyi kapsıyor

Metro 2033 ve Last Light’ın hikayeleri birkaç günlük macerayı konu alıyordu. Exodus’da ise 1 yıldan fazla bir süre hikayede işlenecek. Her bir açık alan bölgede çeşitli mevsimlere tanıklık edeceğiz. Game Informer’a göre, “Sonbahar kısmı” vahşi ayılarla dolu (oyunun bir fragmanda da yer aldığı gibi” harika bir dağ manzarası sunuyor. Yaz mevsiminin yaşandığı dönemde ise oyunun hikayesi yanan petrol platformlarının kıyıya uzandığı çölvari bir ortamda, Mad Max havasında geçiyor.

8. Silah geliştirmeleri şimdi daha farklı

Serinin önceki oyunları, silah geliştirmeleri için çeşitli yükseltmeler satın almaya veya yeni, parçalarına ayrılamayan silahlar keşfetmeye iterken Exodus işleri hem biraz daha rahat fakat aynı zamanda da daha stresli hale getiriyor. Oynanış boyunca karşınıza çıkan silahlarda yer alan dürbün, şarjör eklentisi vs. gibi geliştirmeleri istiyor fakat silahın kendisini istemiyorsanız, iyi haber şu, artık onları sökerek sizde bulunan uyumlu silahlara takabilirsiniz.

Öte yandan, silahlarınızın bakımını yapmadığınız taktirde tamamen kullanılamaz hale gelmiyor fakat isabet ve hasar oranı düşerken aynı zamanda namludan kir çıkıyor. Bunu önlemek için de çeşitli istasyonlarda bulunan atölyeleri ziyaret etmek gerekiyor.

9. Ana görev dışında aktiviteler mevcut

“Yan görev” olarak tanımlanabilecek olan bu aktiviteler için 4A Games, oyuncuların bir yandan Exodus’un dünyasını keşfederken, diğer taraftan da bu görevleri bulmasını istiyor. Oyuncular, bu görevleri oyun boyunca karşılaştıkları notlarla, konuştukları karakterler aracılığıyla veya başkalarının konuşmalarına kulak misafiri olarak öğrenebilecekler.

Aşınmış patikaların dışında hareket etmek; bir çiftlikte bulunan haydutlarla çatışma, malzemelerle dolu bir eve denk gelme ya da son nefeslerini vermeden önce birbirlerine ihanet etmiş iki ölüyü bulma gibi olaylarla karşılaşmanızı sağlayacak.

10. Gruplaşmalar daha içe kapanık olacak

Metro 2033 ve Last Light’da yer alan topluluklar birbirleriyle daha iç içe ve çatışmacı haldeydi. Exodus’da ise gruplar daha izole, birbirleriyle karşılaşma ihtimali düşük halde olacak. Game Informer, oynadıkları demo boyunca yakınındaki gölde bulunan büyük bir balığa tapan bir grupla karşılaştıklarını yazdı. Artyom’un oyundaki her bir grupla ilk karşılaşmasında davranışları (dostane veya düşmanca) onun o grupla ilişkisinin temelini belirleyecek.

Metro Exodus, ilk kez E3 2017’deki Microsoft konferansında duyurulmuştu. Oyunun 2018’in sonbaharında PlayStation 4, Xbox One ve PC için çıkması planlanıyor. 

İLGİLİ YAZI – Çıkış Tarihleri: 2018 Yılında Çıkacak Oyunlar