EA‘in Visceral oyun stüdyosunu kapatması ile birlikte Dead Space serisinin eski yapımcılarından biri seri hakkında önemli bilgiler paylaştı.
Dead Space serisini geliştiren Visceral Games’in eski çalışanlarından Zach Wilson, Twitter üzerinden yaptığı açıklamalarla, ikinci oyunun oyuncular tarafından oldukça sevilmesine rağmen niçin EA’in beklentilerini karşılayamadığını belirtti.
İLGİLİ HABER – EA, Visceral Games stüdyosunu kapatıyor: Peki Star Wars oyununa ne olacak?
Şu anda Bethesda‘nın henüz duyurusunu yapmadığı bir oyun projesinde görev alan Wilson, Dead Space 2’nin yapım maliyetinin 60 milyon dolar olduğunu ancak oyunun sadece 4 milyon sattığını ve bunun da EA açısından “beklentilerin altında” olduğu nedeniyle “başarısızlık olarak değerlendirdiğini” söyledi.
Dead Space 2 cost 60 Million dollars to make and they were merciless with their budget. they only sold 4 mil and that wasn’t enough
— Zach Wilson (@covernode) 17 Ekim 2017
Zach Wilson ayrıca oyunun EA’e kar sağlayıp sağlamadığı hakkında bilgisinin olmadığını ancak “düşük performans” gösterdiğini ve beklentileri karşılamanın oldukça önemli olduğunun altını çizdi.
I don’t know if it turned a profit. But it underperformed, and meeting expectations are as important
— Zach Wilson (@covernode) 17 Ekim 2017
Serinin en son oyunu Dead Space 3 ise ikinci oyunun aksine oyuncular tarafından beğenilmemişti. Ayrıca serinin niçin devam etmediği Wilson’ın açıklamalarıyla netliğe kavuşmuş oldu.