Resident Evil Village inceleme

25 yıllık köklü bir seri olan Resident Evil bugüne kadar iki düzineden fazla oyun ile bize korku dolu anlar yaşatmaya gayret etti. Capcom imzalı seri özellikle dördüncü oyun ile oynanış bazında devrim yaratmış, ancak devam oyunlarının gitgide aksiyona evrilen yapısı da bazı oyuncuları memnun edememişti. 2012 yapımı Resident Evil 6 sonrasında ana seriye uzun süre dokunmayan firma,  2017 yılında ise bize büyük bir sürpriz yaşatmıştı. Ana seriye gelen devam oyununda büyük bir değişikliğe gidilerek birinci şahıs kamera, aksiyondan uzaklaşmış ve korku faktörünü tekrar kucaklamış bir yapı ile başarılı bir çıkış yapmıştı. Ethan Winters isimli hiçbir özel niteliği olmayan bir karakterin enfekte olarak mutasyona uğramış Bakers ailesi tarafından kaçırılan karısı Mia’yı bulmak için girdiği korku dolu macera ile seriye bir çok oyuncu tekrar ısınmış ve Resident Evil markası adeta küllerinden doğmuştu. Aradan yıllar geçti, Resident Evil Village inceleme yazımızda ana serinin sekiz numaralı oyunu ve Ethan’ın son macerasına konuk oluyoruz.

 

Kızım Olmadan Asla!

Bakers vakası üzerinden yıllar geçmiştir. Ethan ve Mia Resident Evil serisinden tanıyacağınız, hayatını bio terörizm ile mücadeleye adamış Chris Redfield tarafından kurtarılmış ve kendilerine yeni bir hayat sunulmuştur. Halen enfeksiyonun etkisinde olsalar da kontrollü bir hayat eşliğinde sıkıntı çekmeyen çift bir de çocuk sahibi olmuştur. Rose isimli bebeklerinin ilk testinde bir sıkıntı görünmemesi ile her şeyin yoluna gireceğine inandıkları bir gece Ethan’ın evine bir baskın düzenlenir. Pencereden yağan kurşunların hedefi olan Mia yere yıkılırken içeri giren grubun başındaki Chris tabancasıyla bitirici darbeyi indirir. Ethan daha bu şoku atlatamadan diğer bir grup Rose’u beşiğinden alır ve Chris’e teslim eder. Ne olduğuna anlam veremeyen Ethan Chris’e doğru bir hamle yapar, ancak askerler tarafından bayıltılır. Kendine geldiğinde ise devrilmiş bir aracın yanındadır. Çevrede canlı kimse yoktur. Karlar arasında kafası karışık şekilde yürümeye başlayan Ethan kasvetli bir kalenin etrafına kurulu tekinsiz bir köye ulaşır.

Mother Miranda isimli bir kült liderin himayesinde olan köy kurtadam vari yaratıklar tarafından saldırıya uğramış ve köy halkından geriye birkaç insan harici bir şey kalmamıştır. Ethan bu korkunç ortamda kızı Rose’u bulmak için kolları sıvar. Ancak Mother Miranda ve çocukları olarak nitelendirdiği baş müritlerinin de Rose için planları vardır.

Hayatta Kalma 101

Bakers vakasında büyük badireler atlatarak hayatta kalmayı başaran Ethan, kurtarıldıktan sonra askeri eğitim görmüş ve artık kendini savunma konusunda daha donanımlı. Buna bağlı olarak oyunda kullanabilceğimiz silah çeşitliliği de artmış durumda. Resident Evil 7 ile aksiyon/korku konusunda bir öze dönüş yaşamıştık. Altıncı oyunda boğucu bir yoğunluğa ulaşan aksiyon kendini tekrar korku dolu anlara bırakmayı başarmıştı. Bulduğumuz silah, mermi ve sağlık eşyaları kısıtlıydı ve  bunları tasarruflu kullanmanız gerekiyordu. RE Village da aksiyon tekrar biraz hararetlenmiş olsa da yeri geldiğinde bize korku ve gerilimi hissettirmeyi başarıyor. Özellikle RE 4 oynayanlar kendilerini evinde gibi hissedecek.  Bunların yanısıra oyunda RE3’tekine benzer bir crafting sistemi de eklenmiş durumda. Yani cephanemizi belirli kaynaklar kullanarak kendimiz de üretebiliyoruz.

RE4’te en sevdiğimiz unsurlardan biri olan alım/satım mekanikleri de RE Village’da tekrar boy gösteriyor. “What are you buying?” diyerek bize paltosunun cebinden kaçak satış yapan gizemli satıcımız çok ikonik bir karakterdi. Village’da ise yeni bir satıcımız var: Duke. Duke de eski dostumuz kadar gizemli ve umulmadık yerlerde karşımıza çıkan bir satıcı. Ethan Duke’e pek güvenemese de içinde bulunduğu zorlu koşullar içinde ona muhtaç. Oyunda çeşitli mühimmata, hatta silah yükseltmelerine Duke sayesinde erişebiliyoruz. Kendisi aynı zamanda usta bir aşçı ve oyunda avladığınız hayvanları pişirerek size sağlık, gard ve hız konusunda kalıcı yükseltmeler yapabiliyor. Ayırca daha çok eşya taşımanıza olanak taşıyan çantaları da yine kendinizden alıyoruz. Yağlı parmakları marifet dolu biri kendisi. Oyundaki para birimimiz Lei. Düşmanlardan belirli bir miktar düşse de ana gelir kapınız oyunda bulacağınız hazineler. Gözünüzü dört açın!

Ölüm Kalım ve Ötesi

Oyun boyunca Ethan çok zorlu anlar yaşayacak. Zira karşısında Resident Evil 7’deki mold(küf)’un en gelişmiş haliyle güçlendirilmiş yaratıklar var. Ancak Ethan da mold’a maruz kalmış biri ve bu sayede normal bir insanı öldürebilecek çoğu darbeden canlı kurtulabiliyor. Ancak kendisi bir ölümsüz değil. Yedinci oyundan hatırlayacağınız  ilk yardım şişeleri Village’da da hayatta kalmamız için başvuracağınız yöntem. Artık + versiyonu yok, yani kullandığınız zaman sağlığınızın tamamı doluyor. Bu nedenle mümkün olduğunca son ana saklayın. Ara sahnelerde görebileceğiniz çılgınlıklar da yine Ethan’ın durumu ile alakalı, ancak spoiler vermemek için çok detayına inmeyeceğim. Sadece bazılarının oldukça şok edici olduklarını söyleyebilirim.

Karşımıza çıkacak tehlikeler kurtadam / zombi arası bir yapıda. Özellikle açık alanlarda karşımıza çıkanlar agresif ve hızlı iken kalenin zindanlarında dolananlar ise yavaş ve dayanıklı. Bosslar ise… işin biraz daha ilginçleştiği kısım.  Fragmanlarda gördüğümüz Lady Dimitrescu ve kızları vampir tarzı bir yapıdayken ileride karşılaşacağınız diğer bosslar ise yeri geldiğinde mekanik / organik arası karma yapılar dahi sergileyebiliyor. Hepsi ile farklı bir mücadele yöntemimiz var, ancak düşük / orta zorluklarda pek tehditkar değiller. Açıkçası normal zombiler bazen daha zorlu anlar yaşattı diyebilirim. Eğer oyunu bitirdiğinizde bu konuda memnun kalmazsanız açılacak gizli zorluk seçeneği olan Village of Shadows’u denemenizi önerebilirim. Deluxe Edition alanlara ek içerik olarak baştan veriliyor bu zorluk. Ancak ciddi anlamda saç baş yolmak istemiyorsanız silahları ve sağlığı geliştirdiğiniz bir kayıt dosyası ile bu zorluğa girişmenizi öneririm.

Bulmacalar ilk üç Resident Evil kadar yoğun değiller ama varlar. Oyununun ilerleyen kısımlarında gireceğimiz bir malikane sadece bayağı bulmaca ağırlıklı, burası aynı zamanda tüylerimizi en diken diken eden bölümlerden biri. Onun dışında genellikle kilitli kapılara uygun anahtarlar bulmak, meşale yakarak bazı mekanizmaları devreye sokmak gibi basit yapıda şeylerle uğraşacaksınız.

Performans

Resident Evil Village’ı  PlayStation 5 üzerinde deneyim ettik. Yeni nesil konsollarda ışın izleme (Raytracing) teknolojisi destekleyen oyun 4K çözünürlükte çalışıyor ve dualsense’in haptic feedback ve adaptive trigger gibi niteliklerinden yararlanıyor. Pompalı tüfeği kaldırırken sol tetiğin zorlanması, silahımızı ateşlerken sağ tetikteki basınç, atış sonrası tuşun boşa düşmesi gibi ince detaylar güzel hazırlanmış. Titreşim tarafında ise iyi bir performans gözlemledik. Favorim bıçak salladığımız kısımlar oldu, karşımızdaki düşmanın etini keserek savurduğumuzu hissettirmeyi başarmış.

Tekrar görsellere dönersek, PlayStation 5’te Ray Trace açık ya da kapalı arasında seçim yapabilmemize olanak tanınmış. Fix olarka 4K çalışan oyunda RT açıkken saniye başı 45 kare, kapalıyken 60 kare performans alabiliyoruz. Ray Trace ve 2K çözünürlükle 60 kare gibi bir opsiyon daha olmasını dilerdim, ama 45 kare de oldukça akıcı.

Tüm konsollarda ise durum şu şekilde:
PlayStation:

  • PlayStation 5:  4K HDR/60 fps
  • PlayStation 5 (Ray Tracing açık): 4K HDR/45 fps
  • PlayStation 4 PRO: 1080p/60 fps
  • PlayStation 4 PRO (yüksek çözünürlük modunda): 4K HDR/30 fps
  • PlayStation 4: 900p/45 fps

 

Xbox:

 

  • Xbox Series X: 4K HDR/60 fps
  • Xbox Series X (Ray Tracing açık): 4K HDR/45 fps
  • Xbox Series S: 1440p HDR/45 fps
  • Xbox Series S (Ray Tracing açık): 1440p HDR/30 fps
  • Xbox One X: 1080p/60 fps
  • Xbox One X (yüksek çözünürlük modunda): 4K HDR/30 fps
  • Xbox One: 900p/30 fps

 

Resident Evil Ruhu

Son dönem yeni nesil oyuncuların düştüğü bir hata konusunda da iki kelam edeyim. Son yıllarda Resident Evil oyunlarının uzun olmadığı ile ilgili çokça yorumlar görüyorum ve Village da bu eleştirilerin hedefinde.

Ortalama bir oyunla 7-8, etrafı araştırarak 10-11 saatte bitirilebilen bir oyun Village. Her şeyi bilerek seri oynarsanız 3-4 saat aralığında dahi bitirebilirsiniz. Bu serideki tüm oyunların ortak yapısıdır. Hatta 3 saatte bitirdiğinizde çıkacak trophy’ler de mevcuttur. Resident Evil oyunları uzun bir öykü yerine tekrar tekrar tekrar oynanma potansiyeli sunan bir yapıya sahiptir. Oyunu ilk kez bitirdiğinizde çeşitli modlar oyuna eklenir, bunlardan bonus shop’ta bulduğunuz ve tam geliştirdiğiniz silahların sonsuz mermi kullanan versiyonlarının kilidini açabilirsiniz. Bu şekilde daha zor olan modlara meydan okur, ilk bitime sürenizin çok daha altında bitirmek üzere oyuna meydan okuyabilir, isterseniz bir sürü toplanabilir eşyadan kaçırdıklarınızın izini sürebilirsiniz. Sadece oyunu bitirdikten sonra açılacak olan Mercenaries modu bile size eksta bir 5-6 saat oynanış daha sunmakta. Eğer detaylara kaptırırsanız bir süre sonra oyuna harcadığınız toplam sürenin 30 saate kadar yükseldiğini gözlemleyebilirsiniz.

Özetle Resident Evil Village da size birçok şey sunuyor, neye ne kadar zaman harcayacağınız size bağlı. Ancak oyun içeriğin tamamını tüketmeye odaklanırsanız yakındığınız kadar kısa bir deneyim değil.

Son Söz

Ethan Winters bir kez daha kontrolünüzde. Yeni maceramız daha zorlu ve gizemli. Çarpışma anları daha hararetli,  gerilim anları daha ürkütücü. Tek üzüldüğüm kısım RE 7 gibi VR destekli gelmemesi oldu.  PlayStation 5 için duyurulmıuş bir VR cihazı var, ancak RE Village bu cihaza göre güncellenecek mi henüz belirsiz. PlayStation 5 daha yüksek grafik işlemcisi ve Capcom’un RE Engine’i bu konuda iyi bir performans çizebilir diye umuyorum. Ancak her türlü Resident Evil Village çok keyifli bir deneyim.  Korku oyunu sevenler, serinin hayranları kesinlikle kaçırmasın.

 

- Advertisement -
GENEL BAKIŞ
Görseller
9.5
Hikaye / Sunum
9
Oynanış
8.5
Ses / Müzik
9
Eğlence
9
Önceki İçerikReturnal inceleme
Sonraki İçerikDays Gone PC inceleme
Başlat Tuşu'nun genel yayın yönetmeni. 33 yaşında. Sırasıyla İngilizce Öğretmenliği, Resim ve Animasyon bölümlerinde eğitim görmüş bir yazar / çizer / animatör. Siteye katkıları dışında çizgiroman, canlandırma ve sinematografi üzerine çalışmalar yapar. Çocukluğundan bu yana video oyunları onun için hobiden de öte bir tutku olmuştur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz