Nostalji değeri büyük bir oyunu irdelerken ister istemez anılarla dolu bir zaman tünelinden geçiyoruz. 90’lı yılların başlarında, Ankara’nın elektronik konusunda bir dönemler çok meşhur olan Maltepe Pazarı’ndayız. Küçük bir çocuk özellikle konsol ve oyun odaklı standların altını üstünü getiriyor. Aradığı şey ise o yıllarda Türkiye’de neredeyse hiç bilinmeyen Nintendo Game Boy! Bir saati bulan arayışın sonunda çok fiyakalı siyah bir model buluyorlar; görene kadar bu renk opsiyonundan haberi bile yok. Oyun konusunda ise pek şanslı değil tabii, birkaç tane “numune” kıvamında oyun arasından dönemin en vasat oyunlarından biri olan Home Alone ile evine dönüyor. Tabii avuçlarındaki alet o kadar büyüleyici ki bu oyunla bile saatlerce eğleniyor, tekrar tekrar bitiriyor. Konsolun gerçekten iyi olan oyunlarıyla tanışması ise ancak yıllar sonra gerçekleşiyor. Bu oyunlardan en önemlileri, Super Mario Land 2, Super Mario Land 3: Wario Land, Tetris, Donkey Kong veeee The Legend of Zelda: Link’s Awakening.

Evet, giriş paragrafındaki çocuk benim ve Link’s Awakening özellikle anılarımda yer eden bir oyun. Öyle ki Nintendo Switch için yeniden yapımı duyulduğunda Türkiye’deki birçok arkadaşım gerek grafikleri gerekse “yeniden yapım” hassasiyetlerinden ötürü burun kıvırmış olsalar da benim sevinçten ağzım kulaklarıma varmıştı. Bütün hissiyatı ve sevimliliğiyle aynı oyun tekrar avuçlarımın içinde bir Nintendo konsolunda beni karşılıyordu. Özel edisyonunu edinerek oynadığım oyunu çocukluğumdakiyle aynı seviyede bir keyif alarak . Ayrıca son dönem açık dünya yapısı ve detaylı mekanikleriyle beni çok eğlendirmiş ama bir o kadar da yormuş Legend of Zelda: Breath of the Wild’dan sonra old school, ferah bir deneyim yaşatmıştı. En nihayetinde yeniden yapımı da bitirdim ve anılarım tazelenmiş bir şekilde özel Game Boy temalı kabına  kaldırdım.

Ancak Nintendo’nun bir hamlesi daha vardı…

Malumunuz, video oyun dünyasında yeniden yapımlar özellikle günümüzde çok yaygın hale geldi. Bazı oyunlar orijinal sürümleri ya da çıkış platformlarının artık kolay edinilememesi gibi durumlardan ötürü oldukça mantıklı olurken yeri geliyor 4-5 yıl önce çıkmış oyunların bile yeniden yapımlarını görebiliyoruz. Link’s Awakening de 25 yıl aradan sonra gerçekten yeniden yapımı hakeden oyunlar arasındaydı. Yeniden yapım furyası tüm platformlarda tam gaz devam ederken Nintendo ilginç bir hamle yaparak yeniden yapımla güncel platformuna taşımış olduğa bir oyuna TAMAMEN YENİ bir devam oyununa girişti. İşte bu eşi benzeri nadir görülen bir hamle. Oyunumuzun fragmanına bir göz atalım:

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom’da kahramanlık görevini Link’ten devralan Zelda yılardır ismini verdiği seride ilk kez oynanabilir ana karakter olarak karşımıza çıkıyor. Kendine has yeteneklerle gelen Zelda, Echo adı verilen imitasyon objeler, hatta yaratıklar oluşturabilme gücüne sahip. Bunları hem oyunun dünyasındaki bulmacalar hem de kendimizi savunmak için kullanacağız. Görsellerini incelediğimizde Link’s Awakening’le aynı sanat tasarımına sahip duran oyun için yine çok sevinmiş olsam da bu kez kafamda bazı sorular oluşmuştu. Örneğin Link’s Awakening özünde Game Boy için geliştirilmiş olan bir oyun olduğundan çok devasa sayılacak bir haritası yoktu. Devam oyunu aynı dünyada geçeceğine göre yeni bir şey görebilmemiz olası mıydı? Zelda’nın yetenekleri odağında girişeceğimiz yeni macera Link’inki kadar heyecanlı olabilecek miydi? Yeni yayınlanan fragman da bu sorularıma bir bakıma cevap vermiş oldu:

Devam oyunu daha büyük bir haritaya ve önceki oyunda karşılaşmadığımız yerleşkelere sahip. Uzun seyahatler için minik bir atımız dahi var. Oyuna ayrıca açık dünya Zelda’lardan devşirilmiş crafting ve quest detayları da eklenmiş. Zelda’nın tek numarası Echo değil, Binding adı verilen Breath of Wild-vari bir yeteneğimiz daha yine bu fragman ile gün yüzüne çıkıyor. Özetle Link’s Awakening’i tekrarı olmayacak kadar ayrıntılara sahip olduğunu görmüş olduk oyunun.

26 Eylül’de Nintendo Switch’e özel olarak çıkacak The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom bünyesinde başka hangi sürprizleri barındırıyor, çıktığında göreceğiz.

Önceki İçerikDiablo IV Cehennem Orduları Sezonu çıktı!
Sonraki İçerikBlack Myth: Wukong için çıkış öncesi “Final Fragman” yayınlandı
Başlat Tuşu'nun genel yayın yönetmeni. 1984 doğumlu. Sırasıyla İngilizce Öğretmenliği, Resim ve Animasyon bölümlerinde eğitim görmüş bir yazar / çizer / animatör. Siteye katkıları dışında çizgiroman, canlandırma ve sinematografi üzerine çalışmalar yapar. Çocukluğundan bu yana video oyunları onun için hobiden de öte bir tutku olmuştur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz