Monster Hunter Rise Sunbreak inceleme

Street Fighter ve Resident Evil gibi kült serilere imzasını atmış olan Capcom’un son dönem en başarılı yapımlarından biri Monster Hunter serisi. Fantastik bir dünyada geçen oyunda devasa, tehlikeli canavarlar ile mücadele eden bir avcının üstleniyoruz. Serinin son oyunu Monster Hunter Rise 2021’deki çıkışını takiben 9 milyon satış rakamını yakalamış durumda. Oyunu güncel içerikle besleyen Capcom klasikleşmiş bir hamle ile yeni bir bölge, yeni canavarlar, üst düzey görevler ve yeni hikaye içeren genişletme paketi Sunbreak’i çıkardı. Güncellenmiş adıyla Monster Hunter Rise Sunbreak inceleme yazımızda hem ana oyunun genel yapısı ve mekaniklerini hatırlatacak hem de genişletme paketinin detaylarını sizlerle paylaşacağız.

Ava dönüş: Monster Hunter Sunbreak inceleme

Serinin her oyununda olduğu gibi Monster Hunter Rise’da da oyuna kendi oluşturduğumuz ve isimlendirdiğimiz bir avcı ile başlıyoruz.  Serinin özü 2014 yılından bu ana aynı: fantastik bir dünyada tehlikeli canavarları avlamak; derisinden, kemiğinden, pulundan daha güçlü zırhlar, silahlar yapmak ve bunlarla daha da ölümcül canavarlara kafa tutmak. Oyunun başarısının sırrı da yine özünün yalınlığında yatıyor: Avcılık ve toplayıcılık dürtümüzü başarıyla tatmin etmek. PSP için çıkan Monster Hunter Portable 3rd’den beri ilk kez uzak doğu temasına dönen oyun Kamura adlı bir köydeki avcı karakterimizi konu alıyor. En son elli yıl önce gerçekleşmiş olan Rampage adlı felaketin geri dönmesiyle  köyümüzü tehlike altında bırakan canavarları avlarken bir yandan da bu felaketin gizemini çözmeye çalışıyoruz. Katmanlar ayrılmış şekilde sunulan öykü orijinal oyunun kapak canavarı Magnamelo odağında başlayıp çok daha büyük tehditlerin varlığı ile daha da heyecan verici bir yapıya bürünüyor.

Sunbreak genişletmesi ile öykümüz Kamura topraklarının ötesine taşıyarak bizi biraz daha medieval tarzda yeni bir bölge olan Elgado’ya götürüyor. Bu bölgeye geçmek için ana oyunda Hunter Rank 7’ye ulaşmanız ve Thunder Serpent Narwa’yı yenmiş olmanız gerekiyor. Eğer bu koşulu karşılıyorsanız Sunbreak güncellemenizi indirdikten sonra Fugen ve Guild Master Hojo ile konuşarak yeni bir quest başlatıyorsunuz. Bu şekilde Hunter Rank limitiniz yükseliyor ve Sunbreak teknik olarak açılışını yapmış oluyor. Kamura köyünde bulacağınız yeni karakter Rondine ile etkileşime geçerek sizi Elgado’ya götürmesini sağlayabilirsiniz. Yeni büyük tehdit Elder Dragon (Kadim Ejder) Malzeno ve hem Kamura hem de Elgado tehlike altında. Haliyle iş yine başa düşüyor.

Avcılık 101

Oyunun odağında avcılık ve toplayıcılık bulunmakta. Görev sistemi ile ilerleyen oyun ağırlıklı olarak canavar öldürme ve bazen de bazı nesneleri bulup getirme üzerine kurulu.  Oyunda canavarlar büyük ve küçük olmak üzere iki kaba gruba ayrılıyor. Nisan ayı güncellemesi ile gelecek Chameleos’u da dahil edersek 35 büyük, 26 küçük canavarımız var. Büyükler kendi içlerinde bird, brute, fanged gibi çeşitli kategorilere ayrılıyor. Oyun içinde hunter notes kısmından yaratıkların türleri, düşürdükleri parçalar gibi çeşitli detaylara ulaşabilirsiniz. Oyunun ana odağı büyük canavarları avlamak üzerine. Bu canavarların türüne göre parçalanabilir veya kesilebilir kısımları bulunmakta; örneğin kırılabilir boynuzlar veya kanatlar, kesilebilen kuyruklar gibi. Bu parçalara zarar vermek av sonrası toplayabileceğiniz materyallerin çeşidini ve sayısını etkiliyor. Avları ilerlettikçe hikayeyi bir adım daha ileri taşıyacak urgent quest’leri açıyorsunuz. Ana görevlerde genellikle 50 dakika limitiniz oluyor.  İsterseniz expedition görevleri ile süre limiti olmadan da habitatı keşfe çıkabilirsiniz.

Canavarları öldürmek zorunda değilsiniz. Dilerseniz hazırladığınız tuzaklarla zayıflattığınız canavarları canlı olarak da yakalayabiliyorsunuz. Bu şekilde görev sonu kazandığınız materyallerin çıkma yüzdesi ve sayısı da artabiliyor. Bazı materyaller ise keserek daha yüksek düşme ihtimaline sahip. Bunun için yine avcı notlarınıza bakmanız gerekmekte. Avlandığımız haritalar tıpkı World’de olduğu gibi tek parça. Açıkçası Nintendo Switch bulunduğu  nesildeki rakiplerine kıyasla grafik konusunda zayıf bir konsol olsa da Capcom çok iyi bir şekilde, hiç eksik bırakmadan oyunu burada devam ettirmeyi başarmış. Bu konu ile ilgili analizlerimi yazının ilerleyen kısmında paylaşacağım.

Silahlar ve Wirebug

Monster Hunter Rise, avda kullanmanız için uzak ve yakın menzilde 14 adet silah çeşidi sunuyor.  Her silahın belirli avantajları ve handikapları var. Oyunun en eski silahı greatsword iyi hasar verebilse de yavaş bir silah. Bir süredir popülaritesini sürdüren katanavari long sword ise size hız ve güç arasında bir denge sunuyor, kuyruk gibi kesilebilir uzuvlarda etkili. Yüksek hasar verebilen ancak daha az erişimi olan  hammer canavarları daha rahat parçalayabilirken kesme konusunda yetersiz. Dual blades tam bir hız canavarı ama zarar konusunda zayıf. Hunting horn bir tokmak kadar güçlü değil ama ekip arkadaşlarımızı güçlendirebilen melodiler çıkartabiliyor. Hız cephane ve güç olarak farklı dengelere sahip light bowgun, heavy bowgun ve bow oyundaki uzun mesafe silahlarımız. Eski oyunlardan Rise’a geçen bir oyuncu muhtemelen alıştığı silahlara yönelecektir, ancak ben hem yeni hem eski oyuncuları mümkün mertebe farklı silahlar denemeye davet ediyorum. Bunun sebebi ise oyundaki yeni mekaniğimiz: Wirebug.

Wirebug için en basit haliyle organik bir tutma kancası diyebiliriz. Her görevde yanımızda taşıdığımız,  hem keşif hem savaş sırasında bize çeşitli hareketler yapma olanağı tanıyan bu böcek oyuna büyük bir tat katmış ve  dikey hareket konusunda çeşitlilik getirmiş. Keşifte oldukça yüksek yerlere çıkabiliyor, hatta kanca attığımız yapılarda momentumu kullanarak koşarak daha da yükseğe erişebiliyoruz. Wirebuglar savaşta ise bize bir noktadan bir noktaya hızlı hareket, darbe aldığımızda yere düşmeden kendimizi toparlama, seçtiğimiz silahlara özel hareketler ve zayıflatılan canavarların tepesine tırmanıp onları sürme yeteneği kazandırıyor. Wirebug silah yeteneklerimiz oyunda ilerledikçe çeşitleniyor ve istediğimiz tarzda kombinasyonlar ile savaş stilimizi bir nebze özelleştirebiliyoruz. Ayrıca canavarları sürme mekaniği ile ister çevre yapılara vurup hasar aldırabilir, istersek diğer canavarların üzerine sürüp onlara saldırtabiliyoruz.  Bu kadar avantajlı fonksiyonlar tabii ki sınırsız kullanıma sahip değil. Wirebug her kullanıldığında belirli bir süre beklemeniz gerekiyor.

Üç Yırtıcı Yoldaş

Avlarımızda yalnız değiliz. Doğada yırtıcılıkları ve avcılıkları ile bilinen üç hayvan maceralarımızda bize eşlik ediyor. Bunlardan ilki uzun zamandır oyunlarda yanımızda koşturan kedi ırk palico. İki ayak üzerinde yürüyen, sevimli ama kuvvetli minik dostlarımız savaşlarda belirli düzey hasar verme ve bizi güçlendirme yeteneğine sahipler. İlk kez Rise ile bize katılan köpek irisi palamute ise hem savaşlarda bize eşlik ediyor, hem de binek olarak kullanılabiliyor. Üçüncü yoldaşımız ise baykuşumuz. Kendisi savaşlarda aktif role sahip değil, ancak önemli bir rolü var. Eski oyunlarda canavar takibi üzerlerine boya atılarak, World’de ise takipçi böcekler tarafından hallediliyordu. Rise’da ise baykuşumuz canavarların ve kaynakların yerlerini haritada görmemizi sağlıyor. Minik ama tatlı bir detay.

Çevrimdışı görevler oynarken yanımıza iki yoldaş alabiliyoruz. Oyununun açılışında ana karakterimizle birlikte bir palico, bir de de palatmute karakter oluşturuyoruz. Ancak bunlarla sınırlı değiliz. Kamura köyünde buddy plaza bize yeni yoldaşlar edinmemiz için hizmet sunuyor. Bunları istersek eğitip güçlendirebiliyor, istersek de aktif rol almadığımız mini görevlere yollayıp materyal toplamalarını sağlayabiliyoruz. Çevrimiçi görevlerde ise yanımıza sadece 1 numaralı yoldaşımızı alabiliyoruz, bu palamute ya da palico olabilir. Gruplarda genel olarak hızlı seyahat imkanı sunduğu için palamute tercih edildiğini gözlemledim. Özellikle haritaları yeni öğrenirken palamute kullanmanızı tavsiye ederim.

Performans Analizi

Monster Hunter Rise, Capcom’un 2017’de geliştirdiği ve ilk kez Resident Evil 7’de kullandığı RE Engine’i kullanıyor. Zaman içinde bu motor Resident Evil 2 ve 3’ün yeniden yapımalarında, Devil May Cry 5’te kullanıldı ve görsel açıdan etkileyici işlere imza atıldı. Oyunumuzun ilk çıktığı platform Nintendo Switch, ait olduğu neslin diğer konsolları ile kıyaslandığında çok zayıf bir donanıma sahip. Ancak RE Engine ile gerçekten bu donanım handikapına rağmen harika bir görseller yakalanmış. Bir Monster Hunter World değil, özellikle geometri detayları ve kaplamalarda tasarrufa gidildiğini gözlemleyebiliyorsunuz. Ancak konsolun standartları ötesinde bir görsellik söz konusu. Tıpkı 3DS’te Resident Evil Revelations’la başardıkları gibi, Switch’te yine standartları belirlemiş gibi duruyor Capcom.

Öte yandan saniye başı 30 kare limiti de haklı olarak aşılamamış. World’ün de standart konsol sürümlerinin 30 fps olduğunu düşünürsek teoride sıkıntılı gibi değil, ancak aynı ekranda 4 avcı 4 de yoldaş bol efekt eşliğinde hararetli bir kapışmaya girdiğinde nadiren frame düşüşleri gözlemledim. Bunun haricinde performans konusunda oyun gayet başarılı.

PC tarafında ise durum sahip olduğunuz donanıma göre elbette daha farklı. Oyun orijinalde Nintendo Switch için geliştirildiği için optimizasyon konusunda gayet başarılı. Ortalama üstü bir sistem ile rahatlıkla 1080P 60fps hatta 4K 60fps ve yüksek ayarlarda oynayabilirsiniz.

Başlangıç Tavsiyeleri
    • Görevlerde ilerlerken haritada yolunuza düşen materyalleri toplamaya özen gösterin. Özellikle ilk görevlerde bol bol materyal toplayın, gerekirse expedition ile keşif yapın. Öncelikli toplanması gereken materyallerin başında herb ve honey olmalı. Herb’ler direkt sağlık dolduran potion’a, potion da honey ile kombine edildiğinde daha yüksek sağlık kazandıran mega potion dönüştürülebiliyor.
    • Canavar avladıkça topladığınız materyallerle silah ve zırhlarınızı ekipmanlarınızı güncelleyin ve yükseltin. Defans değeri kadar element değerlerine de dikkat edin. Duruma göre bazı türler için alternatif setler oluşturmaya çalışın, örneğin ateş püsküren bir canavara karşı ateş direnci yüksek zırh gibi. Zırhların ayrıca karakterinize kazandırdıkları çeşitli yan nitelikler bulunmakta. Seçiminizi yaparken bunları da gözden geçirin. Sizi idare edebileceğini düşündüğünüz zırhları armor sphere ile geliştirebilirsiniz.
    • Buddy Plaza’ya ara sıra uğrayın. Bu bölgede yoldaşlarınıza antrenman yaptırabilir, ninja görevlerine gönderebilir ve deniz altı ile yoldaşınızı eşya toplama görevlerine yollayabilirsiniz. Bu fonksiyonları isterseniz evinizdeki bakıcı Palico’dan da takip edebilirsiniz. Ancak bu bölgede ara sıra da olsa fiziksel olarak bulunmanız için önemli bir sebep var. Bölgedeki ulu ağacın arkasına dolanıp sarmaşıkları tırmanırsanız bir baykuş yuvası bulacaksınız. Burada periyodik olarak baykuşun topladığı çeşitli eşyaları cebe indirebilirsiniz.
    • Canavarları öldürmek kadar yakalamanın da bir opsiyon olduğunu unutmayın. Ekranda sağ üstteki ikonunun altında mavi bir simge beliren canavarlar zayıf düşmüş ve yakalanmaya müsait demektir. Bu duruma gelen canavarları tuzağa düşürmek için pitfall trap ya da shock trap’e ihtiyacınız olacak. Tuzağa düşen canavarın kafasına iki adet tranq bomb atarsanız canavar yakalanmış olacak. Canavarları yakalamak genel olarak daha çok materyal ile ödüllendirilmenizi sağlar, yani görevlerinizi bu yöntem ile bitirmek daha karlı olacaktır. Bazı parçalar ise sadece kesilerek ya da parçalarak elde edilir, bunun için avcı notlarınıza göz atın.
    • Can boğazdan gelir, özellikle de bu oyunda. Her görev öncesi Dango restoranına giderek karnınızı doyurun. Bu maksimum stamina ve sağlık değerinizi artıracak, ayrıca size özel bonuslar kazandıracak.

Kapanış

Gerek RE Engine’in marifetleri, gerekse başarılı sanat yönetimi ile özellikle Nintendo Switch’te etkileyici duran oyun uzun süre hem TV başında hem de taşınabilir modda elimden düşmemişti. Aylarca oynadıktan sonra sonunda içeriğini tüketerek kenara kaldırabildiğim oyun Sunbreak güncellemesi ile tekrar şahlanmış durumda. Oyuna 17 büyük canavar ekleyerek toplam rakamı 54’e çıkaran genişletme paketi hem eski oyunlardan favorileri hem de yepyeni dizaynları Rise’ın dünyasına taşıyor. Capcom tıpkı ana oyunda yaptığı gibi Sunbreak’i de ücretsiz güncellemeler ile besleyeceğini de duyurdu. Şimdiden geleceği müjdelenen 2 canavar daha var.

Özetle hem orijinal oyuna sahip olanlar, hem de yeni yeni oyuncular için çok eğlenceli bir yapım Monster Hunter Rise Sunbreak. İçeriğin zenginliği sizi saatlerce oyun başında tutacak ve ücretinin hakkını sonuna kadar verecek.

 

GENEL BAKIŞ
Görseller
8.5
Hikaye / Sunum
8.5
Oynanış
9
Ses / Müzik
9.5
Eğlence
9.5
Önceki İçerikGod of War Ragnarök’un çıkış tarihi açıklandı
Sonraki İçerikBayonetta 3 – Cadı Sonbaharda Geri Dönüyor!
Başlat Tuşu'nun genel yayın yönetmeni. 1984 doğumlu. Sırasıyla İngilizce Öğretmenliği, Resim ve Animasyon bölümlerinde eğitim görmüş bir yazar / çizer / animatör. Siteye katkıları dışında çizgiroman, canlandırma ve sinematografi üzerine çalışmalar yapar. Çocukluğundan bu yana video oyunları onun için hobiden de öte bir tutku olmuştur.
monster-hunter-rise-sunbreak-incelemeStreet Fighter ve Resident Evil gibi kült serilere imzasını atmış olan Capcom’un son dönem en başarılı yapımlarından biri Monster Hunter serisi. Fantastik bir dünyada geçen oyunda devasa, tehlikeli canavarlar ile mücadele eden bir avcının üstleniyoruz. Serinin son oyunu Monster Hunter Rise 2021’deki çıkışını takiben...

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz