Sony, geçtiğimiz State of Play 2024 kapsamında tanıtılan Concord için iki fazdan oluşan bir beta kuşağı planladı. Firewalk Studios tarafından geliştirilen 5 vs 5 çok oyunculu hero shooter oyunu, özellikle sinematik fragmanı ve Guardians of Galaxy’i andıran yapısıyla dikkatleri çekmişti. 12-15 Temmuz arasında gerçekleşen ilk beta fazı ve mevcutta devam eden ikinci fazın ardından ilk izlenimlerimizi paylaşıyoruz.
Oyun yapısı olarak Blizzard’ın Overwatch’undan ilham almış gibi duran Concord, birinci şahıs nişancı kamerası eşliğinde sağlam bir gunplay ve seçtiğiniz karaktere bağlı olan özel yetenek dinamiklerini başarılı bir şekilde harmanlıyor. Oyunda Freegunners olarak adlandırılan 16 oynanabilir karakter bulunuyor ve bu savaşçılardan bir mürettebat kurarak çeşitli bonusları da açabiliyorsunuz. Hızlı ve çevik karakterlerden ağır ve defansif olanlara kadar bir geniş skala halinde sunulan karakterleri elimination ve capture odaklı üç modda deneyim ettik. Maçlar, türevi oyunlardaki kadar akıcı, hızlı ve heyecanlıydı. Dikkatimizi çekenleri listelersek;
+ Performans genel olarak çok akıcıydı. Ana testlerimizi yaptığımız PlayStation 5’te saniye başı 60 kare olarak frame drop tarzı bir sıkıntı gözlemlemeden oynadık. PC tarafında ise yazının devamında değineceğimiz detaylı performans opsiyonları mevcuttu.
+ Sunucular da oldukça temiz şekilde çalışmakta; tüm maçlarımızı gecikme, lag veya herhangi bir bağlantı problemi yaşamadan gerçekleştirdik.
+ Kahramanlar arasındaki ayrım hissedilebilir derecede çeşitliydi. Hafif silahlı karakterlerin çevikliğini, yüksek güçte olanların ağırlığını tam anlamıyla hissedebildik. Karakterlerin kendilerine has yetenekleri özgün bir şekilde oynanış tarafında kendini hissettiriyordu.
+ Gunplay mekanikleri oldukça iyiydi. Oyunun kurgusal yapısına uygun olarak tasarlanmış silahlar ve vuruş hissiyatları başarılıydı.
+ Oyunu oynadıkça gelen seviye puanları ve ödüller, emeklerinizin karşılığını aldığınızı hissettiriyor.
+ Ses efektleri ve genel olarak karakter seslendirmeleri çok başarılı.
+ Özellikle Takedown ve Trophy Hunt modları çok keyifli. Betanın ikinci fazında eklenen Area Control de çok çekişmeli mücadeleler gerçekleştirdik.
– Oyunun henüz tam sürümünü görmedik, hem çıkış öncesi hem de sonrasında geliştirilmeye, yeni karakterler ve modlar eklenmeye devam edilecektir ama şu an için rakibi Overwatch’a kıyasla büyük bir fark gözlemlemedik.
– Betada henüz Dualsense kontrolcüye özel teknolojiler etkili kullanılmıyordu. Haptic Feedback zayıf, adaptive trigger ile tetik basınç fonksiyonu ise her ne kadar seçenekler menüsünde görünse de oyun içine henüz dahil edilmemiş gibiydi.
– Capture Zone ve Cargo Run modları respawn içermediği için takımlar görevlerini tamamlamak yerine karşı takımı öldürmeye odaklanıyor, bu da modların niteliklerini zayıflatıyor.
Oyunun PC versiyonu 21:9 ultra geniş monitörleri, FSR 3 ve DLSS 3.7 gibi teknolojileri destekleyecek. Steam sayfasında henüz sistem gereksinimleri duyurulmamış olsa da detaylı bilgiler PlayStation Blog’da paylaşılmış.
Bu verilere göre;
Minimum: Intel Core i7-8700KAMD / Ryzen 7 2700X işlemci, 8GB DDR4 ram, Nvidia GeForce GTX 1660 6GB / AMD Radeon RX 5500 XT ekran kartı, 30GB SSD
Önerilen: Intel Core i7-10700KAMD / Ryzen 7 3700X işlemci, 16GB DDR4 ram, Nvidia GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800 XT ekran kartı, 30GB SSD
Concord’un halen devam etmekte olan açık betası 18-21 Temmuz tarihlerinde ücretsiz olarak oynanabilecek. Oyunun tam sürümü ise 23 Ağustos’ta, PlayStation 5 ve PC platformlarında çıkışını yapacak. Betaya katılanlara tam sürümde silah tılsımı ve kartvizitten oluşan iki oyun içi hediye verilecek.