Ready at Dawn, Meta tarafından satın alınmadan önce The Order: 1886’nın devam oyunu üzerinde çalışmaya hazırlanıyormuş.
Meta tarafından 2020’de satın alınan ve VR oyunları üzerinde çalışan Ready at Dawn’ın geçtiğimiz günlerde kapatıldığı öne sürülmüştü. Meta satın almadan önce stüdyo varlığını bağımsız olarak sürdürüyordu. Sony ile birlikte çalışan Ready at Dawn, PSP için iki God of War oyunu, Daxter ve PS4 için The Order: 1886’yı geliştirmişti.
Stüdyonun kapanması haberi üzerine Ready at Dawn’ın Meta satın alımından önce The Order: 1886’nın devam oyunu için planlama yaptığı ortaya çıktı. Video oyun endüstrisinde güvenilir kaynaklara sahip olan Shinobi602’nin X’teki paylaşımına göre, stüdyo The Order’ın devamı için planlama yapmıştı. İlk oyunun yapım aşamasında bir yandan oyunun motorunu da geliştiren Ready at Dawn oyun motorunu tamamen hazır hale getirmişti. İkinci oyunla birlikte oynanış deneyimini bir üst seviyeye çıkarmayı hedefliyordu. Shinobi602 iki oyun arasındaki muhtemel farkın Assassin’s Creed ile Assassin’s Creed 2 arasında yaşanan değişime benzer olabileceğini ifade etti.
From what I knew, they had awesome plans in place for a sequel to The Order before Meta got them. With the engine already in place (which took up a ton of time and resources in the first one), they were going to put everything into the gameplay experience next. I bet we could…
— Shinobi602 (@shinobi602) August 7, 2024
“Bildiğim kadarıyla, Meta satın almadan önce The Order’ın devamı için harika planları vardı. Motor zaten hazır olduğundan (ki ilk oyunda çok fazla zaman ve kaynaklarını harcamışlardı) bir sonraki oyunda oynanış deneyimi üzerine odaklanacaklardı. AC’den AC2’ye geçiş seviyesinde bir sıçrayış görebilirdik.”
Shinobi602 daha sonrasında bir kullanıcının “Peki neden satın alındılar?” sorusuna cevap verdiği paylaşımında The Order: 1886 devam oyunu için yapılan planların onaylanmadığını belirtti. Bu, markanın haklarını elinde bulunduran Sony tarafından devam oyunu projesine yeşil ışık yakılmadığı anlamına geliyor.
The Order: 1886, 2015’te PlayStation 4’e özel olarak çıkmıştı. Dönemine göre görsel ve teknik anlamda sınırları zorlayan bir yapım olmasına karşın, özellikle kısa süren oynanış süresi ile eleştirilmişti.
It wasn’t greenlit.
— Shinobi602 (@shinobi602) August 7, 2024