- Advertisement -

Road & Track Sunar: the Need for Speed

Need for Speed‘i sıkı bir oyuncu olun ya da olmayın duymamış olmanız neredeyse imkansız. Çoğumuz zaten oynadı. Oynamayanlar filminden duydu. 20’den fazla oyunuyla milyonlarca kopya satan, oyun tarihinin gelmiş geçmiş en büyük serilerinden biri. Yaş aldıkça eski gücünü kaybetse bile, bizler 90’lı yıllarda aldığımız keyfi geri sunacağını hayal ederek yeni oyunları dört gözle bekledik. Ancak son senelerde kalpler buruk kaldı, gitgide umudumuz köreldi. Şimdi ise kalan son gücüyle tekrar dirilmeye çalışan efsane bizi heyecanlandırdı, anılarımızı tekrar canlandırdı.

Peki bu efsane nasıl doğdu? Nasıl en tepeden uçuruma sürüklendi? Hiç merak ettiniz mi? Bu yazı dizimizde bu soruların cevabını bulacaksınız.

“1994’te Doğdu Aşkımız”

NFS‘nin ilk oyunu Pioneer Productions ve EA Canada yapımıyla 1994’te çıktı. Aslında tarih çok eski gözükse de oyun ilk araba yarışlarından değil. Ondan önce Test Drive gibi oyunlar vardı.

Oyun Road & Track ön takısıyla çıkmıştı. Road & Track yarış severlerin takip ettiği bir dergiydi. Bu dergi ile seriyi daha gerçekçi yapmak için iş birliğine gidildi ve derginin popülaritesi kullanılmak istendi.

Oyunda -daha sonradan da sıkça kullanılan- polis takibi vardı. Yalnızca bir polis arabası sizi takip ediyor olsa da dönemine göre yenilikçi bir yaklaşımdı.

Oyunla ilgili ilginç diyebileceğimiz bir detay ise kokpit kamerasının bulunmasıydı. 2015 yılında hala kokpit kamerası kullanmayan yarış oyunları var. Tabii o zamanın imkanları ve şartları ancak araçların kokpitini fotoğraf ile çekip, cam kısımlarından keserek oyuna yerleştirmeye el vermiş.

need-for-speed-tarihi-bolum-1-bir-efsane-doguyor-yaziici1

7 pist ve 8 araba bulunan oyun PC, 3DO, Sega Saturn ve PlayStation platformlarına çıkmıştı. Ve yine o zaman PC’de grafikler diğerlerinden daha iyiydi. (PC Master Race)

EA’den Şaşırtan Hareketler: 3 Yıl Ara

Şimdi geldik 80’ler ve 90’lar kuşağının büyük bir kısmının ilk ve unutulmaz oyunu olan Need for Speed II‘ye. Oyun 3 sene beklenilerek, 1997‘de çıkmıştı.

Oyunda bu sefer daha egzotik ve hızlı arabalar vardı. İlk oyunun aksine bu sefer pistlerimiz sadece kapalı devreydi. (circuit: Başladığınız noktaya geri döndüğünüz pist tipi.) Ve bu pistlerde gerçek dünyadan bazı yerler görebiliyorduk.

7 pist ve 9 arabanın bulunduğu (ilk oyuna göre sadece 1 araç fazla) oyunda ilk defa modifikasyon seçenekleri eklenmişti. Aklınıza hemen Underground tarzında bir şey gelmesin, bahsettiğimiz şey renk değiştirme gibi çok temel düzeyde seçeneklerdi. Yine de performansa vites oranları, lastik vs. gibi elementleri değiştirerek etki edebiliyorduk.

need-for-speed-tarihi-bolum-1-bir-efsane-doguyor-yaziici2

Güzel olan ise ilk oyunda çok basit bir arayüz bulunurken, bu sefer oyuncular için içerik eklenmişti. Yeni oyunla birlikte araçların hangi özelliklere sahip olduğu, nasıl bir tarihçesi olduğunu anlatan yazılar, videolar ve sesli yorumlar bulunmakla birlikte, “showroom“da 3 boyutlu modellerini inceleyebiliyorduk.

Bu oyun için atlanmaması gereken bir kriter de müziklerdi. EA’i ne kadar bazı konularda yerden yere vursak da, müzik kısmında iyi işler çıkarıyor. 1997 senesinde de bu durum aynıydı.

Oyun ne kadar iyi olsa da, gerçekçilikten çok arcade‘e kayınca ve zaten bir tane olan polis aracımız da “emekli” olunca ilk oyunu oynayan oyuncular bu değişiklikleri yadırgamıştı. Ancak dediğim gibi benim yaşlarımdaki çoğu insanın ilk oyunu bu olduğu için biz pek yadırgamamıştık. O zamanlar evlerimizde internet de yoktu, arkadaşlarımızla oynamak için internet cafelere giderdik. Hey gidi…

Oyunun daha sonra fazladan bir pist ve 3dfx (Eski grafik kartı üreticilerinden biri.) desteği eklendiği Special Edition sürümü çıkmıştı.

need-for-speed-tarihi-bolum-1-bir-efsane-doguyor-yaziici3

Bu bölümlük bu kadar. Yazı serimiz her hafta yeni bölümüyle devam edecek. Takipte kalmaya devam edin.

Gelecek hafta görüşmek üzere.

Sonraki Bölüm

Need for Speed tarihi yazı dizimizin şu ana kadar yayınlanmış bölümleri:

Bölüm 1 – Bir efsane doğuyor.
Bölüm 2 – Polisler harekete geçti.