İlk Bakış: Wo Long: Fallen Dynasty

Koei Tecmo ve Team Ninja tarafından geliştirilme aşamasında olan Wo Long: Fallen Dynasty, duyurusunun hemen ardından bir demo ile oyunseverleri selamladı. PlayStation 5 ve Xbox Series için yayınlanan demo 26 Eylül’e kadar oynanabilir olacak. Son dönem Nioh ile adını duyurmuş olan Koei Tecmo’nun son oyununu editörümüz Serhat ile bir oturuşta bitirdik ve izlenimlerimizi sizinle paylaşmak istedik.

Uzakdoğu ama az berisi: Wo Long

Wo Long temel mekanikleri ile Nioh’a çok yakın bir oyun. Oynanış şemaları bile tamamen aynı. Kare ile hafif / hızlı saldırılarımızı yaparken üçgen ile ağır vuruşlarımızı yapıyoruz. Tetik tuşlar ve d-pad aracılığı ile iki yakın menzil, iki de uzak menzil silah arasında geçiş yapabiliyoruz. Ne yeni derseniz, yeni oyunda zıplama mekaniği gelmiş ve artık bölümlerde daha dikey elementler karşımıza çıkıyor. Yuvarlak tuşu ile de hem kaçma hem de saldırıları savuşturma özelliği bulunuyor. Zamanlaması oldukça zor ama çok mükafatlandırıcı olan yeni mekanik boss savaşlarında bile işe yarıyor ve özellikle kırmızı ikazlı saldırılara karşılık vermeniz size büyük avantaj sağlıyor.

İlgi çekici yeniliklerden biri de yeni moral sistemi. Hem oyuncu hem de düşmanlarda bulunan rakam bazlı bu sistem dövüşlerde ne kadar güç avantajı sahibi olacağınızı belirliyor.  Her düşman yendiğinizde moral biriminiz yukarı çıkarken öldüğünüzde ise moral kaybediyorsunuz. Karakterimizin gücünü belirleyen değerler ise çin elementlerine ayrılmış; ateş, su, toprak, metal ve odun(Gora esprisi gibi oldu). Ateş saldırı gücü, su gizlilik, toprak dayanıklılık, metal düşman gücü düşürme ve odun da destek gücümüze etki ederek ilgili saldırı veya yeteneklerinizi kuvvetlendiriyor. Her elemente özel bir de divine beast gücümüz var, bu özel yaratıkları da kendi barları dolduğunda çağırabiliyoruz.

Silah ve zırh tasarımları oyunun temelini oluşturan Çin kültüründen geliyor. Özellikle tarihi aksiyon filmlerine aşinaysanız eğri kılıçlar ve uzun mızraklar oyunda bolca karşınıza çıkacak. Düşen eşyalar sadece bir pırıltı ile gösteriliyor (Nioh’ta biraz daha belirgin ikonlar görünüyordu) ancak üzerinize giyeceğiniz her silah ve zırh kendine has bir tasarıma sahip. Silahlar ve zırhları sıkça kontrol etmeniz gerekiyor, tıpkı Nioh’taki gibi çeşitli nadirlikte rastgele özellikler ile düşüyorlar.

Standart saldırılarımıza özel yetenekler ve büyüler eşlik ediyor. Yetenekleri kullandığımız silahlar belirlerken oyuna wizardy olarak isimledirilen büyülerimizi ise tıpkı divine beast gibi biz ayarlıyoruz. Kung fu filmlerinden fırlama uçmalı kaçmalı yeteneklerimiz fena değil, ancak ben büyüleri daha çok beğendim. Özellikle boss tipi düşmanlarda ateş büyüsü ile paçayı çok kurtardım.

Wo Long’da en merak ettiğim kısımlardan biri bölüm tasarımlarıydı. Nioh’taki kapalı kutu hissi veren bölümlerden pek de öteye geçilememiş diyebilirim. Artık zıplayabildiğimiz için bölüm tasarımlarına dikey elementler de yerleştirilmiş. Bu konuda aklınıza Sekiro gelebilir, ve hayır, onun kadar özgür değil. Sekiro’da halat atarak çok büyük dikey mesafeleri aşabiliyorduk, ancak Wo Long’da, en azından şu an için Wo Long demosunda, böyle bir mekanik yok. Zıplayabiliyor ve dikey yüzeylerden biraz yukarı koşturabiliyoruz ama sadece bu kadar. Bu haliyle bile Wo Long demosu Nioh’taki aşırı derecede yatay düzey tasarlanmış bölümlerden daha atraksiyonlu diyebiliriz. Yapımcılar oyunun Nioh’tan daha büyük bölüm tasarımları içeriğini de söylemişler, tam sürüm gelince onu da göreceğiz.

Dalında ham bir meyve

Performans konusunda Wo Long şu an için pek iyi durumda sayılmaz. Oyunun sadece yeni nesil konsollara çıkan demosu bize performans modunda stabil bir frame değeri veremiyor ve bunu bölüm içinde sıkça hissediyorsunuz. Bu durum bana aynı firmanın bir diğer oyunu olan Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin’i anımsattı. Onun da çıkışı öncesi yayınlanan demosunda performans sorunları dikkat çekmiş, geribildirimlere rağmen tam sürümde de aynı şekilde baş göstermişti. Wo Long’da da tam sürüm öncesi pek çok oyuncunun kaygısı tam olarak bu olacak gibi görünmekte. Öte yandan Nioh ve Nioh 2’nin PlayStation 5’te kusursuz şekilde çalışması da biraz umut vermiyor değil.

Eğlenceli mekanikleri ve zorlu savaşları ile Wo Long: Fallen Dynasty keyifli bir yapım olacak gibi, ancak mevcut haliyle Nioh serisinin gölgesinden çıkamamış gibi görünüyor. Team Ninja’nın üzerinde çalıştığı bir diğer proje olan Rise of Ronin şu an için daha iddialı durmakta.

- Advertisement -
Önceki İçerikJoJo’s Bizarre Adventure All Star Battle R inceleme
Sonraki İçerikBethesda, Fallout’un 25. yıldönümünü kutluyor
Başlat Tuşu'nun genel yayın yönetmeni. 1984 doğumlu. Sırasıyla İngilizce Öğretmenliği, Resim ve Animasyon bölümlerinde eğitim görmüş bir yazar / çizer / animatör. Siteye katkıları dışında çizgiroman, canlandırma ve sinematografi üzerine çalışmalar yapar. Çocukluğundan bu yana video oyunları onun için hobiden de öte bir tutku olmuştur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz