Hero Concept Serkan Özay Röportajı

Hero Concept Serkan Özay Röportajı

Yerli oyun geliştiricisi Hero Concept’in ilk oyunu olan Doughlings: Arcade PC, Xbox One, Playstation 4 ve Nintendo Switch’de oyuncuların beğenisine sunulacak. Tüm platformlara çıkmasının yanı sıra, Nintendo Switch’de yayınlanacak olan ilk yerli oyun unvanını da bu şekilde almış olacak. Başlat Tuşu olarak  Hero Concept ekibinden Serkan Özay ile merak edilen konular hakkında ufak bir röportaj gerçekleştirdik.

Başlat Tuşu: Öncelikle kendiniz ve Hero Concept hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Serkan Özay: Adım Serkan Özay. Oyun materyal üretmeye amatör olarak 1991 yılında iki yaz tatilinde çalışıp para biriktirerek satın aldığım bir Amiga 500 ile başladım. Pixel art’ın keyfi değil, zorunlu olduğu dönemlerde illüstrasyon yapıyordum yani. Profesyonel olarak ise 1997’den beri grafik tasarımcı, 2003’ten beri ise oyun tasarımcısı olarak hayatımı sürdürüyorum. Şimdiye kadar mutlu bir kariyerim olduğunu söyleyebilirim.

Hero Concept’e gelirsek; şirketimizi 2017 Haziran’da kurduk. 2013’ten beri geliştirdiğim ve belli noktaya getirdiğim 3 farklı projeyi şirketin yol haritası olarak belirledik ve işe koyulduk Ekibimizde şu anda tam zamanlı çalışan ben dahil 4 kişi (Turgut Hakkı Özdemir, Eray Uygun ve Alican Kaynak), yarı zamanlı destek veren ise 2 kişi (Evrim Gürkan ve Barış Obdan) var. Aynı zamanda her ne kadar şimdilik yan yana çalışamıyor olsak da Başar Ünder ve Berk Ulaş gibi pek çok yetenekli freelancer ile çalışıyoruz.

Hero Concept’in ilk oyunu Doughlings: Arcade şu anda kapalı beta sürecinde. Oyunu 9 Mayıs’ta Steam üzerinden PC ve Mac için satışa sunacağız.

Doughlings Arcade - Concept Art

Başlat Tuşu: Oyunun geliştirilme süreci hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Tamamlanması ne kadar sürdü, hangi oyun motorunu kullandınız?

Serkan Özay: Oyunun temel tasarım dokümantasyonu ve görsellerinin yüzde 60 civarı hazırdı. Az önce de dile getirdiğim gibi; Doughlings: Arcade ve diğer iki projemizi işten zaman buldukça gelecekte kurulacak bir oyun şirketine temel oluşturmaları için 2013 yılından beri geliştirmeye devam ediyordum.

Unity ile geliştirdiğimiz oyunumuzun tamamlanması 7 ay sürdü. Ancak PC (ve konsol) versiyonunun bir level editöre ihtiyacı olduğunu düşünerek süreci 2 ay kadar daha uzattık. Kapalı beta ve tanıtım süreci için de 2 ay ekledik. Toplam 11 ay yani. Her ne kadar süre gayet normal olsa da acemiliğimize gelen birkaç şey olmasa birkaç ay daha erken piyasada olabilirdik. Neyse…

Başlat Tuşu:  Oyun geliştirmek kadar dağıtım da zorlu bir aşama. Oyununuz PC’nin yanı sıra tüm konsollarda da çıkışını gerçekleştirecek ve bunu başaran ilk Türk oyunu olacak. Bu süreçte ne tür zorluklarla karşılaştınız?

Evet, bu noktada sektörümüz adına güzel bir ilk gerçekleştireceğiz gibi görünüyor. Umarım alnımızın akıyla süreci tamamlayabilir ve örnek teşkil edebiliriz.

Konsol tarafında protokoller çok katı ve her platformun bambaşka başvuru modeli var. Şöyle özetleyeyim; PS4 için detaylı bir tasarım dokümanı paylaştıktan sonra, Xbox One için tasarım dokümanı sonrası oynanabilir bir PC versiyonu yolladık, Nintendo Switch için ise yine doküman paylaşımı sonrası bir oynanış videosu paylaştık sonra onay aldık. Protokoller ise distopik seviyede bürokrasi içeriyor.

Doughlings Arcade - Concept Art 1

Başlat Tuşu: Ülkemizde oyun geliştirmeye hevesli çok genç var, ancak geneli ile hazır assetleri birleştirip android ile sınırlı projelerden öte geçememekteler. Bir kısım ise bu konuda ne tür bir yol izleyeceği konusunda fikir sahibi değil. Onlara ne tavsiye edersiniz?

Hazır asset ya da değil, oyun yapım sürecini bir şekil öğrenmeleri gerekiyor. Benim tavsiyem; ekibi küçük tutmaları. Bir yazılımcı ve bir tasarımcıdan oluşan team-up bir ekiple sağdan soldan asset kullanmak zorunda kalmadan küçük oyun denemeleri yapabilir ve game jam’lere katılarak kendilerini geliştirebilirler. Detaylı ve displinli bir üretim modeli gözlemlemek istiyorlarsa şirketimizin kapısı gençlere açık. Bana, dolayısıyla Hero Concept’e birçok mecradan kolaylıkla ulaşabilir ve akıllarına takılan her konuda bilgi ve destek alabilirler.

Şahsen deneyimlerimizi bir sonraki nesile aktaramazsak var olmamızın hiçbir anlamı kalmaz diye düşünüyorum.

Doughlings Arcade - Concept Art 2

Başlat Tuşu: Üzerinde çalışmakta olduğunuz yeni bir proje var mi? Var ise bize biraz bilgi verebilir misiniz?

Daha evvelden söylediğim gibi; Doughlings: Arcade haricinde belli noktaya getirilmiş 2 projemiz daha var. Bunlar yanında fikir aşamasında 3 keyifli projemiz ve olur da Doughlings markası beklentilerimizin ötesinde ünlü olursa diye kol yenimizde beklettiğimiz bir Doughlings presequel projemiz var.

Mevcut planımız; Doughlings: Arcade sonrasında Intercept Course adlı uzay gemisi temalı strateji oyunumuza başlamak. Evet, bambaşka bir görsel tarz ve yaklaşıma sahip, Doughlings evreninden bambaşka bir ptojeden bahsediyorum. Aslında bütün prjelerimiz için aynısını söyleyebilirim. Umarım hepsini hayata geçirme şansımız olur.