Ruiner inceleme

Indie yapımları seviyorum. Çölde karşınıza çıkan vaha misali devasa bütçelere rağmen özgünlük taşımayan sayısı AAA oyun arasında hep ferahlatıcı bir kaçamak olmuşlardır. Son dönem oyun sektöründe büyük bir atağa geçmiş Polonya’dan bir oyun firması olan Reikon Games’in ele emeği göz nuru Ruiner biraz geç de olsa radarıma takılan ilginç bir yapım. Sinema klasiği Blade Runner ve özelliklle Ghost in the Shell, Akira gibi animelerden esinlenilmiş cyberpunk dünyası, kuvvetli atmosferi, kulağa terapi yapan şarkıları ve aksiyon yüklü oynanışı ile açıkçası son dönem oynadığım en başarılı indie yapımlardan biri olmayı başardı. Ruiner inceleme yazımızda mümkün mertebe oyunu özgün kılan bu tür detayları irdelemeye gayret edeceğim.

 

Bir Cyberpunk Masalı

Ruiner 2091 yılında neon ışıkları ve kanla harmanlanmış distopik bir cyberpunk dünyada geçiyor. Daft Punk’tan fırlama duran ilginç kasklı karakterimiz ile Heaven adlı mega şirkete bir saldırı düzenliyoruz. Hacklenmiş zihnimizde birisi sürekli “Patronu öldür!” diye emirler yağdırırken tutorial kıvamında geçen bu açılış sekansında bir hacker tarafından ele geçirildiğimizi olaya karışan ikinci bir hacker(!) tarafından öğreniyoruz. Ağır hasarla sonuçlanan mücadelemizin ardından kendimizi hub vazifesi görecek olan şehre, Rengkok’a (Bangkok baz alınmış) atıyor ve yeni ortağımız ile kaçırılan kardeşimizin peşine düşüyoruz. Ve işte tam burada oyun bana büyük bir sürpriz yapıyor ve Berserk, Paranoia Agent, Paprika gibi animelerde de emeği geçmiş, pek sevdiğim bir müzisyen olan Susumu Hirasawa’nın bir parçası ile kulaklarımı okşuyor:

 

Atmosferi oldukça kuvvetli oyun bizi mümkün olduğunca aksiyon içinde tutmaya gayret ediyor, ancak hikaye sunumu konusuna da sırtını çevirmiyor. Yapımcılar ellerinden geldiğince bu konuda da işi  renkli tutmaya çalışmış, iletişime girebildiğiniz çoğu NPC’nin diyalogları kenarda beliren bir illüstrasyon eşliğinde bize sunuluyor. Bu illüstrasyonların çizim tarzının eski Ghost in the Shell mangalarına benzemesi de ayrıca hoşuma gitti. Hatta ilk kez bir düşman tipiyle karşılaştığımızda da yine illüstrasyon içeren anlık bir tanıtım ekranı geliyor. Geneliyle düşmanından dostuna karşımıza çıkan her tip oldukça ilgi çekici ve oyunun dünyasını tamamlayan tasarımlara sahip. Oyunun geçtiği mekanlar da aynı şekilde özenle hazırlanmış.

İzometrik Rüyalar

Unreal Engine ile yapılmış olan oyun yakın dönemden örnek vermek gerekirse Hotline Miami benzeri izometrik kamera açısına sahip ve seri oynanışa sahip bir oyun. PlayStation 4 sürümünü incelediğim oyunda sol analog ile karakterimizi yönetirken sağ analog ile de  baktığı yönü tayin ediyoruz. Dört yandan düşman gelirken kontrollere hakim olmanız, özellikle sağ analoğu etkin kullanarak isabetli darbeler savurmanız lazım. Oyunun başında tabancayla giriştiğimiz aksiyon kısa sürede bir adet yakın dövüş silahı, anlık sıçrama, enerji kalkanı gibi çeşitli gereçlerle daha da zenginleşiyor. Oyun genel hatları ile H.M.’ye benzerken sağlık ve enerji barı gibi değerlere sahip oluşuyla biraz daha darbe almamıza olanak tanıyor. Ancak çok rahatlamayın, oyun oldukça zorlayıcı ve bazı kısımlarda size verilen gereçleri çok efektif kullanmanız gerekmekte. İddialı oyuncuları dahi normal zorluk seviyesinde bir yerden sonra iyi derecede sınıyor Ruiner.

Oynanışı biraz daha detaylı irdelersek, detaylı ve tatmin edici uzunlukta tasarlanmış olan bölümler kendi içinde küçük savaş sekanslarına ayrılmış durumda.  Her savaşın ardından alfabetik bir derecelendirme ve oyunun tecrübe puanı olan Karma alıyorsunuz. Bölümlerde alt ettiğiniz düşmanlar ya da hacklenebilir silah dolaplarından farklı silahlar elde edebiiyorsunuz, bu kısım oldukça arcade yapıda işliyor, kurşunu biten silahı atıyor ve elinizdeki mevcut olan saldırılarla devam ediyorsunuz. Benim kullanmaktan en çok keyif aldıklarım ise yakın dövüşlerde olan boru, elektro katana tarzı silahlar oldu. Tabii düşmanlara karşı etkili olabilmeniz için uzun menzil silahlara da önem vermek gerekmekte.

Kahramanın Gereç Rehberi 101

Oyunda topladığınız karma ile birlikte seviye atlayabiliyoruz ve bir yetenek ağacımız… daha doğrusu gereç (gadget) aracımız var. Seviye atladıkça ya da bazen sandıklardan bulabildiğimiz puanlar ile açabildiğimiz bu özellikleri zaman puanları geri çekerek kapatabiliyoruz. Oyun da karşınıza çıkan düşman türüne göre zaman zaman yetenekleri ve oynayış stilinizi değiştirmeniz gerekebiliyor. Örneğin sürekli dibinize girmeye çalışan, yakın dövüş odaklı saldırıları bulunan düşmanları Dash ile parmağınızda oynatabilirken, uzak menzil silahlar ile savaşmayı tercih eden düşmanlar Energy Shield lazım oluyor. Örneğin Mother adlı mini boss ile karpışırken kalkan kullanmazsanız 3 saniye bile hayatta kalamıyorsunuz. Savaşırken çok sık darbe alıyorsanız Grid Converter’ı da kullanmanızı tavsiye ederim. Oynanış stilinize en uygun kombinasyonları keşfederek düşmanlara üstünlük kurmak da oynanışın keyifli bir parçası özetle.

PlayStation Store’da 59 lira üzerinden satışa sunulan Ruiner, ortalama 6 saatlik bir oynanış sunuyor. Cyberpunk atmosferi, bünyesindeki anime ruhu ve hızlı oynanışa dayalı aksiyon dolu bir oynanış ilginizi çekiyorsa Ruiner çok keyif alarak oynayabileceğiniz bit oyun.

GENEL BAKIŞ
Görseller
7.5
Hikaye / Sunum
7
Atmosfer
9
Ses / Müzik
8.5
Eğlence Faktörü
8
Önceki İçerikMiddle-earth: Shadow of War’un dosya boyutu devasa büyüklükte
Sonraki İçerikNintendo’dan Game Boy Classic Edition gelebilir
Başlat Tuşu'nun genel yayın yönetmeni. 1984 doğumlu. Sırasıyla İngilizce Öğretmenliği, Resim ve Animasyon bölümlerinde eğitim görmüş bir yazar / çizer / animatör. Siteye katkıları dışında çizgiroman, canlandırma ve sinematografi üzerine çalışmalar yapar. Çocukluğundan bu yana video oyunları onun için hobiden de öte bir tutku olmuştur.
ruiner-incelemeGhost in the Shell, Akira gibi yapımlardan esinlenerek yaratılmış dünyası, hızlı ve aksiyon dolu oynanışı ile Ruiner bir bakıma Hotline Miami’nin bıraktığı yerden bayrağı devralmış başarılı bir yapım.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz