GÜNCELLEME (5 Ağustos): Geliştirici stüdyo S-Game, Phantom Blade Zero’nun geliştiricilerinden birinin isimsiz olarak verdiği röportajda iddia edilen ifadelerle ilgili açıklama yayımladı.
Söz konusu ifadeleri kabul etmeyen stüdyonun açıklaması şu şekilde:
“Son zamanlarda bazı medya kuruluşlarının ChinaJoy’daki S-GAME’den ismi açıklanmayan bir geliştiriciyle röportaj yaptığını iddia ettiğini fark ettik. Bu geliştirici, Phantom Blade Zero için çıkış platformları ve stratejisi hakkında bazı açıklamalarda bulunmuş gibi görünüyor.
“Bu iddia edilen ifadelerin S-GAME’in değerlerini veya kültürünü temsil etmediğini açıklığa kavuşturmak istiyoruz. Oyunumuzu herkes için erişilebilir kılmaya inanıyoruz ve Phantom Blade Zero için herhangi bir platformu dışlamıyoruz.
“Çıkış gününde ve gelecekte mümkün olduğunca çok sayıda oyuncunun, oyunumuzun keyfini çıkarmasını sağlamak için hem geliştirme hem de yayınlama tarafında çok sıkı şekilde çalışıyoruz.”
Recently, we noticed that some media outlets have claimed to have interviewed an unnamed developer from S-GAME at Chinajoy, who seems to have made some statements regarding the release platforms and strategy for Phantom Blade Zero.
We want to clarify that these claimed…
— Phantom Blade Zero (@pbzero_official) August 4, 2024
Çin menşeli aksiyon-RPG Phantom Blade Zero’nun geliştiricisi S-Game, oyunun neden Xbox konsolları için çıkmadığını açıkladı.
Geçen hafta düzenlenen ChinaJoy 2024 fuarına katılım gösteren S-Game’in Brezilyalı bir siteyle yaptığı röportajda, konu Phantom Blade Zero’nun Sony ile özel bir anlaşma olmamasına rağmen neden Xbox konsolları için çıkış yapmayacağına geldi. Bu soruya geliştirici stüdyo, “Kimsenin bu platforma ihtiyacı yok.” şeklinde cevap verdi. Ayrıca konsolun Asya’da pek popüler olmadığını ve Microsoft’un oyun geliştirmeyi zorlaştıran aşırı yüklü bir ekosistem yarattığını da belirtti.
Benzer bir durum yine bir başka Çin yapımı oyun Black Myth: Wukong ile yaşanmıştı. Oyunun Summer Game Fest 2024’te yayınlanan son videosunda çıkış yapacağı platformlar arasında Xbox Series X|S yer almamıştı. Bundan dolayı geliştirici stüdyo Game Science’ın Sony ile özel anlaşma imzaladığı iddia edilmişti. Ancak stüdyonun resmi internet sitesinde oyunun Xbox Series versiyonları için daha fazla optimizasyona ihtiyaç duymaları nedeniyle PS5 ve PC ile aynı gün çıkış yapmayacağı belirtilmişti.
Aynı şekilde Baldur’s Gate 3 de Xbox Series S versiyonunda yaşanan optimizasyon sorunları nedeniyle ilk başta sadece PS5 ve PC için çıkmıştı.
Stüdyoların oyun geliştirirken Xbox Series S ile yaşadıkları optimizasyon sorunları uzun zamandır dile getiriliyordu. Görünüşe göre bu sorunlar nedeniyle çıkış gününde Xbox platformunu es geçecek oyunlara yenileri eklenmeye devam edecek.