Ana Sayfa Editör'ün Şarap Çanağı Overwatch – Kahraman Rehberi

Overwatch – Kahraman Rehberi

overwatch-kahraman-rehberi-roller-tank

D.Va: Ağır zırhlı drone ünitesi MEKA ile mücadeleye katılan D.Va MEKA, artık iç görmez hale geldiğinde dışarı çıkarak  savaşa devam edebiliyor. MEKA’nın zırh + sağlık değeri toplam 500 birimken, D.Va’nın MEKA dışına çıktığında D.Va’nın 150 birim sağlığı bulunuyor.

Silah ve Yetenekler

MEKA içindeyken
Fusion Cannons: MEKA’nın yakın menzil odaklı çifte silahı. Sonsuz kapasiteye sahip bu silahları durmaksızın ateşleyebilirsiniz. Ancak ateşlerken hareket hızınız yavaşlar.
Zarar: Her atışta 8 saçma / saçma başına 0.5 ~ 3 birim zarar

Boosters:  Meka ile havalanabilir ya da bir yöne doğru hızlıca hareket edebilirsiniz. Bu yeteneği kullandıktan sonra düşmanlara çarparak küçük bir miktar zarar da verebiliyorsunuz. Erişilmesi güç noktalara ulaşmak, zor durumlardan kaçmak için de kullanılabilir.
Yeteneğin aktif olduğu süre: 2 saniye
Zarar: 25
Dolum: 5 saniye

Defense Matrix: Uzaktan gelen saldırılara karşı kendinizi ve takım arkdaşlarınızı koruyan bir kalkan açılır. Bu yetenek aktifken saldırı yapamazsınız.
Yeteneğin aktif olduğu süre: 3 saniye
Dayanabildiği zarar miktarı: 1000
Dolum: 10 saniye

Eject (Pasif yetenek): MEKA yokedildiği zaman D.Va dışarı çıkar.

Self-Destruct (Ultimate): D.Va MEKA’dan dışarı çıkar ve kısa süre sonra MEKA patlayarak büyük bir alana zarar verir. Bu yeteneği kullandığınız an hızlıca oradan uzaklaşın, patlama sizi de kolaylıkla öldürebilir.
Yeteneğin devreye girme süresi: 4 saniye
Zarar: 1000

MEKA dışındayken
Light Gun: Zırhlı drone’unuza veda ettikten sonra D.Va’nın kullanabileceği tek silah. Sıcak çatışmalarda pek etkili değil ama tekrar MEKA’nıza kavuşana kadar idare edecek kıvamda.
Kapasite: 20
Zarar: 14
Dolum: 1.5 saniye

Call Mech (Ultimate): D.Va yeni bir MEKA çağırır ve içine biner. Ayrıca MEKA yukarıdan düşerken bir düşmana çarparsa hafif bir zarar verir. D.Va drone’u olmadan çok etkili bir kahraman değil, bu yetenek aktif hale geldiği an kullanın.
Yeteneğin devreye girme süresi: 2 saniye
Düşme zararı: 50

 

Reinhardt: Tepeden tırnağa zırhla kaplı kahramanımız ekip arkadaşlarını kalkan ile koruyabilme yeteneğine sahip, yüksek sağlık değerine sahip bir tank karakter. Ana silahı ile sadece yakın mesafeye saldırı yapabilse de bazı yetenekleri ile uzaktaki düşmanlara karşı da etkili olmayı başarıyor.

Silah ve Yetenekler

Rocket Hammer: Ana silahınız, ağır tokmak.  Saldırı tuşuna her basışınızda geniş bir alana sağlı sollu savurarak ağır zarar verirsiniz. Yakın mesafede kalablık gruplara karşı çok etkilidir.
Zarar: 75

Barrier Field: Reinhardt kendisi ve ekip arkadaşlarını karşıdan gelen saldırılardan koruyan büyük bir enerji kalkanı oluşturur. Bu yetenek aktifken yürüyebilir ancak saldıramazsınız. Barrier Field Reinhardy’ın en önemli yeteneği diyebiliriz, çeşitli görev tiplerinde, yoğun ateş altında tüm ekibi taşıyabilir ve kritik pozisyonlara ulaştırabilirsiniz.
Dayanıklılık: 2000
Dolum: Kalkan kırılırsa 3 saniye / Kalkan kullanılmadığı zaman saniye başına 225 birim

Charge: Koşulları yerine getirilirse çok kuvvetli bir saldırı yeteneği. Reinhardt ileri doğru atılarak yolundaki tüm rakiplerini yakalar ve bir süre sürükler.  Menzil içinde bir duvar varsa düşman(ları) bu duvara çarparak (Pin) yüksek hasar verir.
Zarar: İlk temas 50 birim / Rakibi duvara çarpınca 300 birim
Dolum: 10 saniye

Fire Strike: Düşmanların içinden geçerek  denk geldiği tüm rakiplerinize zarar veren tek seferli bir uzun menzil saldırı. Elinizden kaçırdığınız rakibe bitirici vuruşu yapmak, ya da uzak gruplara topluca zarar verebilmek için kullanılabilir.
Zarar: 100
Dolum: 6 saniye
Earthshatter (Ultimate): Reinhardt tokmağını yere vurarak önündeki düşmanları yere düşürür ve küçük bir miktar zarar verir. Sıcak çatışmalarda çok işe yarayan bir yetenek; devirdiğiniz düşmanlar kısa bir süre hareketsiz kalır ve ekip arkdaşlarınızın bitirici vuruşu yapmaları için açık hedef haline gelirler.
Zarar: 50
Etki: 2.5 saniye

 

Roadhog: Yüksek sağlık, yüksek zarar, düşmanı kendine çekebilme ve iyileşme yeteneği… Roadhog tank kahramanlar içinde en ofansif yapıda olan oynaması kolay bir karakter. Bana Diablo’daki Buthcer’ı anımsatıyor kendisi.

Silah ve Yetenekler

Scrap Gun:  Roadhog’unana silahı Scrap Gun,  düşük mermi kapasiteli ama ölümcül sayılabilecke bir silah. İki saldırı çeşidine sahip:  Birinci saldırınız geniş bir açıya saçılan ve kısa mesafeden etkili bir atış yaparken ikinci saldırınız ile biraz daha uzak menzilde etkili olan, saçılmak yerine temas halinde patlayan bir atış yapabiliyorsunuz. Kapasite: 4
Zarar: 1. Saldırı – 25 saçma x her saçma için 4 ~ 9 arası zarar (tamamının isabet etmesi halinde ortalama 100 ~ 225 arası toplam zarar)
2. Saldırı – 50 birim

Dolum: 1.5 saniye
Take A Breather: Bu yetenek ile Roadhog kısa bir süre içinde sağlığının büyük bir bölümünü doldurabiliyor.
İyileşme Oranı: 300
Süre: 1 saniye içinde
Dolum: 8 saniye

Whole Hog (Ultimate)Roadhog kısa bir süre için seri atış yapar. İsabet halinde düşmana hem zarar verir hem de geri teptirirsiniz, yani zarar vermenin yanısıra düşman formasyonunu bozmak için de ideal bir yetenektir.
Yeteneğin aktif olduğu süre: 6 saniye
Zarar: 5000 (toplam)

 

Winston: Oyunun en mobil tank karakteri olan Winston Reinhardt gibi yakın mesafede etkili bir kahraman. Sıçrama yeteneği ve ultimate saldırısı Primal Rage ile düşman gruplarına sıkıntılı anlar yaşatabilen bir kahraman. Öte yandan diğer tanklar kadar savunması yüksek değil ve hayatta kalmak için mobil olma avantajınızı sonuna kadar kullanmanız gerekmekte.

Silah ve Yetenekler
Tesla Cannon: Winston’ın ana silahı olan Tesla Cannon saldırı tuşunu basılı tuttuğunuz sürece düşmana sürekli zarar verir. Düşük zarar verir ama bariyerlerden ve Genji’nin Deflect (saldırıyı geri püskürtme) yeteneğinden etkilenmez, direkt düşmana her zaman hasar verir.
Kapasite: 100 / saniye başı 20 birim enerji harcar.
Zarar: Enerji birimi başına 3 birim zarar  (sürekli isabet halinde saniyede 60)
Dolum: 1.5 saniye

Jump Pack: Bu yeteneği kullandığınızda Winston büyük bir sıçrama yapar, konduğu bölgedeki düşmanlara zarar verir ve onları geriye iter.
Zarar: 50
Dolum: 6 saniye

Barrier Projector:  Winston bulunduğu yere kendisi ve ekibini saldırılardan koruyan küre şeklinde bir bariyer yaratır. Bariyer kısa bir süre sonra kaybolur. Reinhardt’ın Barrier Field’ının aksine kullandıktan sonra kontrolü sizde olmayan, o nedenle iyi zamanlama isteyen bir yetenek.   Ayrıca düşmanlar bariyerin içine girebilir ve içerideyken size ve ekibinize zarar verebilir, o nedenle kullanmadan önce mesafe konusunda da iyi hesaplama yapmalısınız.
Bariyer dayanıklılığı: 600 birim / 5 saniye
Dolum: 13 saniye

Primal Rage (Ultimate): Winston kudurmuş bir moda geçer; geçici olarak büyük bir sağlık bonusu kazanır, hızı artar, ana silahının yerine yumruklarını konuşturur ve Jump Pack yeteneğinin dolum süresi kısalır. Bu yetenek aktifken Barrier Projector kullanamazsınız. Oradan oraya zıplayın ve düşmanların çenesini dağıtın.
Yeteneğin aktif olduğu süre: 10 saniye
Bonuslar: +500 Sağlık / + %30 Hız / Jump Pack dolum süresi: 2 saniye (4 saniye daha hızlı)
Zarar: Yumruk başı 40 birim

 

Zarya: Kaslı yapısı, pembeye boyalı saçı ve tırnaklarıyla dikkatleri çeken Rus savaşçımız yer çekimini kontrol edebilme gücüne sahip. Oyunda çok kullanıldığını görmesem de oldukça iyi bir Tank olan Zarya  yarattığı bariyerlerle kendini ve ekip arkdaşlarını düşman saldırılarından koruyabilme ve bloke ettiği saldırılar ile silahını güçlendirme gibi savunma / saldırı dengesi üzerine kurulu güzel yeteneklerin yanısıra Zarya ayrıca zırh yerine enerji kalkanı korumasına sahiptir ve bu kalkan zarar aldıktan bir süre sonra kendini yenileyebilir.

Silah ve Yetenekler
Particle Cannon: Savunma yaptıkça kuvvetlendirebileceğiniz bu silahın İki saldırı tipi bulunmakta: Birinci saldırısı yakın mesafeden zarar verme üzerine kuruluyken ikinci saldırısı ile patlayıcı bir vuruş yaparak birden çok rakibe zarar verebiliyorsunuz.
Kapasite: 100
1. Saldırı:  Saniyede 20 birim enerji harcanır / 4.75 birim zarar (her şarj ile zarar %1 artar)
2. Saldırı: Tek atışta 25 birim enerji harcanır / 40 birim zarar (her şarj ile zarar %1 artar)
Dolum: 1.5 saniye

Energy (Pasif Yetenek): Bloke edilen saldırılar Particle Cannon ile yapacağınız hasarı artırır (detaylar aşağıda)

Particle Barrier: Zarya kişisel bir bariyer yaratarak saldırıları emer. Yetenek aktifken alınan her darbe şarjınızı yükseltir ve Particle Cannon’un daha güçlü atışlar yapmasını sağlar. Yetenek kullanıldıktan sonra kazandığınız şarj miktarı periyodik olarak azalır.
Yeteneğin aktif olduğu süre: 2 saniye
Bariyerin emdiği her 4 birim saldırı size 1 şarj birimi olark geri döner (zarar bonusu için Particle Cannon açıklamasına bakınız) / yetenek kullanıldıktan sonra şarjınız her saniyede 2 birim azalır.
Dolum: 10 saniye

Projected Barrier:  Zarya bir ekip arkadaşına geçici bir bariyer yaratır. Particle Barrier gibi bu yetenek de Particle Cannon’un zararını yükseltir.
Yeteneğin aktif olma süresi ve kazandırdığı bonuslar Particle Barrier ile aynıdır, sadece dolum süresi daha kısadır.
Dolum: 8 saniye

Gravitation Surge (Ultimate) : Zarya bir yerçekimi bombası fırlatır, etkisi alanındaki düşmanları patlama içine çekerek  hapseder ve küçük bir miktar zarar verir. Diğer kahramanların yüksek zarar veren ultimate yetenekleri ile kombine edilirse etkili sonuçlar doğurabilir. Hapsolan düşmanlar kaçamasa da saldırılarını kullanabilir, ona da dikkat.
Zarar: 22
Düşmanı hapsetme süresi: 4 saniye

Support rolündeki kahramanlar için sonraki sayfaya geçin

2 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version